امنیت

فناوری اطلاعات

May 19, 2015
16:20 سه شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70213

سرقت از دو هزار نفر متقاضی ازدواج در پوشش سایت همسریابی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور از شناسایی و دستگیری گرداننده یک سایت غیر قانونی همسر یابی خبر داد و گفت :متهم با این ترفند کاربران را به صفحات درگاه جعلی بانک راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار نفر متقاضی ازدواج را به سرقت برده است . 
سرهنگ"تورج کاظمی" رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور در حاشیه بازدید وزیر کشور از پلیس فتا ناجا درباره سوء استفاده های سایت های اینترنتی همسریابی و دوست یابی از کاربران، اظهارداشت: مجرمان در پوشش راه اندازی این گونه سایت ها اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می کنند ؛ لذا به شهروندان توصیه می شود حتی الامکان از مراجعه به سایت های غیر معتبر و نیز پرداخت وجوه و تبادل مالی جداً خودداری کنند. 
وی از کاربران خواست: هنگام پرداخت های الکترونیکی، آدرس های اینترنتی درگاه های بانکی را کنترل نمایند و به نام "وب سایت" باز شده به عنوان درگاه بانک مورد نظر و همچنین به آدرس HTTPS:// در ابتدای نام سایت مزبور دقت کافی داشته باشند .  
این مقام مسوول در ادامه از شناسایی یک سایت غیر قانونی همسر یابی با انجام کارهای تخصصی و فنی پلیس فتا خبر داد و گفت :متهم با این ترفند کاربران را به صفحات درگاه جعلی بانک راهنمایی و اطلاعات حساب حدودا دو هزار نفر متقاضی ازدواج را به سرقت برده است .
سرهنگ کاظمی با اشاره به دستگیری متهم؛ مبلغ کلاهبرداری شده را تا کنون چند صد میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پرونده جهت شناسایی مالباختگان و دستگیری همدستان احتمالی در دست بررسی و پی گیری نهایی است. 
رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته در خاتمه بیان داشت : هموطنان عزیز می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند تا ماموران بتوانند سریعا با کلاهبرداران و ناامن کنندگان فضای مجازی برخوردهای لازم را داشته باشند . 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.