امنیت

فناوری اطلاعات

May 19, 2015
18:58 سه شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70228

خرید های اینترنتی با اطمینان یا استرس؟

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی همواره به سود کاربران نیست، تاکید کرد: تجارت الکترونیک علاوه بر مزایای فروان، خطراتی بسیار به ویژه برای افراد ناآگاه دارد. 
سرهنگ "سیدعلی میر احمدی" در تشریح این مطلب بیان کرد: امروزه با پیشرفت فناوری های نوین فاصله بین دنیای مجازی و واقعی هر روز درحال کم شدن است، بسیاری از اموری که در دنیای واقعی درحال انجام شدن است در دنیای مجازی یک معادل پیدا کرده است. 
وی افزود: یکی از فعالیت هایی که بشر در طول زندگی انجام می دهد معاملات اقتصادی است که با آمدن تکنولوژی این امر جای خود را به مبادلات مالی مجازی با وسعت و دامنه بسیار بیشتری داده و در برخی موارد به یک ضرورت تبدیل شده است. 
میراحمدی گفت: خرید کاربران از طریق اینترنت با استفاده از کارت های بانکی یکی از روش های متداول در این حوزه است، که علاوه بر راحتی کاربران و مزایای فراوان دیگر، خطرات زیادی نیز به همراه دارد. 
سرهنگ میراحمدی افزود: در واقع می توان گفت پیشرفت تکنولوژی و سهولت در کار همیشه به سود کاربران، به خصوص کاربران عادی نبوده است و تهدیداتی برای آنها به دنبال داشته است. 
این مسئول انتظامی شرط لازم برای استفاده کامل و ایمن از فضای مجازی را آگاهی و تسلط کاربران بر روش های استفاده از این ابزار دانست و در ادامه برای خرید از طریق اینترنت چند توصیه کرد: 
– برای انجام عملیات بانکی حتمأ از سایت هایی که دارای پروتکل https می باشند استفاده کنید. 
– در تنطیمات مرورگر خود توجه داشته باشید که تنظیمات ذخیره اطلاعات ثبت نامی و ذخیره سازی نام و کارت اعتباری شما انجام نگیرد . 
– توجه نمائید که اگر از چندین کارت بانکی استفاده می کنید به هیچ عنوان برای همه کارت ها از یک رمز مشترک استفاده نکنید 
– از وارد کردن اطلاعات کارت بانک خود در صفحاتی که از طریق لینک های مشکوک به آنها وارد شده اند، خودداری کنید. 
– برای خرید کالا از سایت های معتبر، بروز و دارای نماد اعتماد استفاده کنید. 
رئیس پلیس فتای استان سمنان در پایان از تمامی کاربران فضای مجازی خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در این فضا مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا باایمیل semnan_fata@police.ir گزارش کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.