رگولاتوری

May 19, 2015
20:31 سه شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70240

واعظی عنوان کرد: تغییر مدیرعامل مخابرات بدون نظر دو عضو دولتی در هیات مدیره

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از موضوع تغییر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تغییر مدیرعامل این شرکت بدون نظر دو عضو دولتی در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران صورت گرفته است
محمود واعظی در حاشیه مراسم پنجمین جشنواره ملی فاوا در جمع خبرنگاران باردیگر به سیاستهای شرکت مخابرات ایران انتقاد کرد و گفت: به دنبال راهکاری هستیم تا اختیارات سیم مسی در کل کشور را که هم اکنون در اختیار شرکت مخابرات ایران است به یک کنسرسیوم متشکل از اپراتورهای ارتباطی این حوزه واگذار کنیم.
 
جداسازی سیم مسی از انحصار مخابرات
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلایل واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی، گفت: اگرچه در ابتدا این اقدام با هدف رفع انحصار انجام شد اما در واگذاری این شرکت در آن زمان اشتباهاتی رخ داد و باعث شد اختیارات کابل ها و سیم مسی که در اختیار حاکمیت بود در اختیار مخابرات باقی بماند و تعیین تکلیف نشود. براین اساس پیشنهاد داریم فضایی به وجود آید تا تمامی شرکتها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی بتوانند از این ظرفیتها و امکانات استفاده کنند.
 
واعظی با تاکید براینکه ما به دنبال دولتی کردن مخابرات نیستیم و دولت باید این بستر را فراهم کند خاطرنشان کرد: پیشنهاد داریم مجموعه شرکتها و اپراتورهای ارتباطی این حوزه کنسرسیومی تشکیل داده و در اختیارات سیم مسی سهم داشته باشند.
 
تغییر مدیرعامل مخابرات بدون جلب نظر دو عضو هیات مدیره
 
وی در مورد دلایل عدم حضور نمایندگان دولت به عنوان سهامداران ۴۰ درصدی شرکت مخابرات ایران در مجمع عمومی این شرکت گفت: هیات مدیره بدون نظر دو نماینده عضو در شرکت مخابرات ایران، تصمیم به تغییر مدیرعامل در فاصله ۱۰ روز مانده به برگزاری مجمع سالیانه این شرکت گرفت که وزارت ارتباطات و دولت در اعتراض به انجام این عمل، از حضور در مجمع سالیانه این شرکت به عنوان سهامدار ۴۰ درصدی ممانعت کرد.
 
واعظی در مورد تغییر نرخ های مخابراتی نیز گفت: تنها در صورتی اجازه تغییر تعرفه ها را خواهیم داد که هدف مخابرات، توسعه در جهت خدمت رسانی به مشترکان باشد. چرا که سال گذشته نیز با افزایش تعرفه ها موافقت کردیم و نرخ آبونمان را به طور متوسط ۳۰ برابر افزایش دادیم به نحوی که مخابرات از هر خط تلفن حدود ۸۷۰ تومان مبلغ اضافه تر نسبت به سالهای گذشته آبونمان دریافت می کند.
 
آماده ایم بخش هایی از زیرساخت را واگذار کنیم
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد انحصار شبکه ارتباطات زیرساخت کشور نیز گفت: آنچه که به عنوان پهنای باند از خارج وارد کشور می شود تا زمانی که به شرکتهای دسترسی، توزیع شود نقش حاکمیت را خواهد داشت و از نظر اهمیت در پالایش و امنیت فراتر از وزارت ارتباطات بوده و در اختیار حکومت است و قطعا هرگونه تصمیمی در این زمینه نیازمند هماهنگی با دستگاههای حاکمیتی است. اما چنانچه قانونگذار بخواهد و هدف این باشد که این بخش واگذار شود می توان بخش هایی را که به کار حاکمیت لطمه وارد نمی کند را واگذار کنیم.
 
وی گفت: براساس تصمیمات صورت گرفته شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات از این پس نسبت به راه اندازی دیتاسنتر در کشور اقدام نمی کنند و این موضوع به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
 
واعظی از افتتاح و بهره برداری از برخی پروژه های زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در اعیاد شعبانیه خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.