رگولاتوری

May 20, 2015
18:13 چهارشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70250

سهامداران خواستار بازگرداندن دانشکده به شرکت مخابرات شدند

در حالی دانشکده مخابرات با شروع سال جدید به وزارت ارتباطات ملحق و با دانشکده پست ادغام شد که سهامداران شرکت خصوصی مخابرات این اقدام را تصرف اموال و غیرقانونی می‌دانند.
دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات فروردین ماه امسال از شرکت خصوصی مخابرات ایران به وزارت ارتباطات ملحق و همین باعث شد تا سهامداران این شرکت خصوصی، واکنش نشان داده و خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر این دانشکده به مخابرات شوند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همزمان با گرامیداشت هفته معلم جهت تجلیل از برخی اساتید این دانشکده، طی اظهاراتی گفت: پس از واگذاری این دانشکده در سال 1389 به مخابرات ایران به دلیل ماهیت خصوصی آن، این مرکز مورد بی مهری قرار گرفته چرا که دانشکده سودده نیست.
وی بازگشت به وزارت ارتباطات را فرصت مغتنمی دانست تا این دانشکده بتواند وزارتخانه را در ارائه دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی یاری رساند.
حکم ریاست جدید این دانشکده نیز آخر فروردین ماه توسط وزیر ارتباطات خورد و وحید یزدانیان مدیریت دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات را برعهده گرفت.
همین موضوع در مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران با واکنش شدید سهامداران نسبت به تصرف ساختمان دانشکده مخابرات همراه شد. در این مجمع سهامدارانی که از وضعیت سود خود گله داشتند به شدت نسبت به مواردی مانند عدم افزایش تعرفه‌ها و تصرف اموال مخابرات توسط وزارت ارتباطات و عدم پرداخت اینترکانکشن از سوی ایرانسل اعتراض کردند.
در این مجمع سهامداران تاکید کردند لازم است هیات مدیره مخابرات وضعیت اموال تصرف شده این شرکت را پیگیری کند تا حقی از سهامداران این شرکت ضایع نشود.
محمدرضا مدرس خیابانی عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و رئیس مجمع عمومی صاحبان سهام،این گونه عنوان کرد: پیگیری‌های ما برای پس گرفتن دانشکده مخابرات ادامه دارد.
وی در عین حال متذکر شد: این اقدام وزارت ارتباطات نه تنها غیر عادلانه است بلکه غیر قانونی نیز به شمار می‌رود و ما امیدواریم پیش از آنکه این موضوع در مراجع قضائی به نقطه حساسی کشیده شود شاهد رفع این مسئله باشیم.
عضو هیات مدیره مخابرات ایران تصریح کرد: عده‌ای عنوان می‌کنند این نوع دارایی‌های شرکت مخابرات دارای اسناد نیست در حالیکه تمامی دفاتر و صورتجلسات موجود حاکی از تعلق این مرکز به مخابرات است؛ علاوه بر این چنین موضوعی نباید موجب سلیقه‌ای رفتار کردن و ورود به ساختمان زیرمجموعه مخابرات می‌شد.
او افزود: اگر سند و مدرکی دال بر تعلق این مجموعه به وزارت ارتباطات باشد، خود را ملزم به تبعیت از قانون می‌دانیم.
مدرس خیابانی ورود شبانه به ساختمان را خلاف قانون دانست و گفت: طی مذاکراتی، قرار شده که ساختمان دانشکده مخابرات را که متعلق به شرکت مخابرات است تخلیه کنند اما اگر چنین نشود حتما از طریق مراجع قانونی اقدام می‌کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.