فناوری اطلاعات

May 20, 2015
19:32 چهارشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70253

نشریه اردیبهشت ماه ارتباطات با موضوع پرونده “روز جهانی مخابرات ” منتشر شد

دویست و بیست و دومین شماره ماهنامه ارتباطات ، با موضوع پرونده ( هفته ارتباطات و مخابرات ) ، در اردیبهشت ماه 1394 ، منتشر شد. 
 
علاوه بر مطالب مربوط به هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات ، حاوی مهمترین اخبار و گزارش های مخابراتی نیز ، می باشد . 
 
سرمقاله دویست وبیست و دومین شماره نشریه ارتباطات ، به موضوع "مخابرات ، محرک نوآوری " ، شعار روز جهانی مخابرات ، اختصاص یافته است .
 
مدیر مسؤول در سرمقاله خود ، با اشاره به اینکه امسال در یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه بین المللی ارتباطات دور ، شعار" مخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات : محرک های نوآوری " برای روز جهانی ارتباطات انتخاب شده است ؛ نوشت : نوآوری ، محرک اقتصاد کشورهای توسعه یافته در دهه های 80 و 90 بود.
 
او به تاثیرات و تحولاتی که فناوری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش های دیگر اجتماعی موجب می شود ؛ اشاره و تاکید کرد : با وجود تحولات بی شماری که شاهدیم ، ما هنوز درتجارت و بانکداری الکترونیکی در آغاز راهیم . در حوزه خدمات عمومی ، هنوز یکپارچگی ایجاد نکرده ایم و هزاران اندیشه نو هنوز مورد استقبال قرار نگرفته است و سیاست گذاری علمی و مدبرانه ای بر بخش ارتباطات کشور حاکم نیست .
 
مدیر مسؤول در سرمقاله خود همچنین از مسؤولان بعضا مدعی ، خواست که نگاهی به تحولات نوآورانه بخش داشته باشند و به جای درگیری های بی اثر ، ارتباطات را در خدمت توسعه قرار دهند . 
در این سرمقاله همچنین به جهان دوفضایی اشاره شده است و در ادامه آمده است : همانطور که ارتباطات، خود، نشانه توسعه است ، هر ایده کوچکی می تواند تحولات بزرگی را در این بخش موجب شود ، تحولاتی که امروز جهانی دوفضایی را پدید آورده و ایده های برتر دیگری هست که می تواند جهانی دیگر بسازد.
 
در این شماره نشریه ارتباطات ، همچنین مهمترین رویداد های خبری حوزه مخابرات ایران آمده است که عبارتند از :
 
– دکتر سیدهاشمی از تعرفه گذاری تلفن ثابت انتقاد کرد 
– امسال دوهزار میلیارد ریال در بخش تلفن ثابت و همراه سرمایه گذاری می شود
– قرار داد 4 هزار و 500 کارگزار روستایی منعقد شده است 
– همراه اول با نوترینو در نمایشگاه کتاب
– تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه، افزایش نمی یابد
– سیم کارت کودک همراه اول ، رونمایی شد
– مطالعات نسل پنجم تلفن همراه در مخابرات ایران آغاز شد
 
در بخش نگاه از درون ، چند گزارش درج شده است : 
 
– مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار به ریاست دکتر سید هاشمی با عنوان " سال 93 ، نقطه عطف صنعت ارتباطات کشور" 
– از مجمع اول تا هشتم در شرکت مخابرات ایرا ن 
– " تغییر تعرفه تلفن ثابت ، کاهش درآمد مخابرات را تایید می کند " 
 
بخش پرونده این شماره نشریه ارتباطات ، به موضوع هفته ارتباطات و شعار روز جهانی مخابرات پرداخته است . در این بخش این مطالب را می خوانید :
 
– روزی برای ارتباطات 
– مقاله اثر انگشت و تخریب خلاقانه ، فاوا ونوآوری
– در گفت وگو با مهندس پورخصالیان : فناوری های ارتباطات واطلاعات پیشران نوآوری ابر انسان 
– صعود جایگاه فناوری اطلاعات ایران در میان سایر کشورها
– سهم مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات دررشد وتوسعه کشورها ،ICTموتور محرک 
 
در بخش نگاه از بیرون ، مقالات و مطالب خواندنی به این شرح آمده است :
 
– نسل پنجم تلفن همراه
– رقابت واقعی مجازی ها ؛ اپراتورهای مجازی موبایل در سال 1394
 
گفتنی ست فایل PDF نشریه ارتباطات شماره 222 در پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات ایرانwww.tci.ir قابل دسترسی ست .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.