تلفن همراه

گوشی

May 23, 2015
9:37 شنبه، 2ام خردادماه 1394
کد خبر: 70332

امکانات منحصربه‌فرد پرچمدار سامسونگ/ سلفی با Galaxy S6

طوفان سلفی‌ها و هشتگ‌ها به سرعت در حال حرکت در دنیاست. امروزه هشتگ‌ها در دنیای شبکه‌های اجتماعی به ابزاری برای گروه‌بندی پیام‌ها و یافتن آن‌ها بدل شده‌اند و به عنوان یکی از جدیدترین راه‌های برقراری ارتباط در اقصی نقاط دنیا برای به اشتراک گذاری تجربه‌ها شناخته شده‌اند. 
در حالی که ما هر روز شاهد ظهور هشتگ‌های جالب و عجیب هستیم، هشتگ #Selfie هنوز یکی از پرطرفدارترین هشتگ‌ها در رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید. 
واژه «سلفی» اولین بار در یک فروم اینترنتی استرالیایی در سپتامبر 2002 به‌کاربرده شد. 11 سال بعد این کلمه افتخار کسب کلمه سال را از طرف دیکشنری انگلیسی آکسفورد به‌دست آورد. 
بر اساس گفته دبیران و سردبیران این دیکشنری، معنای واژه سلفی، عکسی است که توسط اشخاص از خودشان گرفته شده و به صورت آنلاین با یک تلفن هوشمند یا دوربین بارگذاری می‌شود. بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که کاربرد واژه سلفی، تنها در مدت یک سال 17 هزار درصد افزایش داشته است.
امروزه تعریف کلی سلفی در میان انبوهی از نوآوری‌ها، در حال تغییر است. به عنوان مثال، در سال 2014 منوپاد که به مردم کمک می‌کند راحت‌تر سلفی‌های گروهی بگیرند، در لیست 25 نوآوری‌ برتر سال مجله تایم قرار گرفت. علاوه بر این، اپلیکیشن‌های متنوعی هم برای افزودن فیلترهای مختلف به عکس‌های سلفی تا به امروز طراحی شده است. 
محبوبیت سلفی‌ها همچنان در حال گسترش است؛ به‌طوری که هر روز بیش از یک میلیون سلفی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌شود. 
تلفن‌های هوشمند، ابزاری کلیدی برای گرفتن و به اشتراک گذاشتن سلفی، در هر زمان و مکان، هستند. به این ترتیب، خیلی عجیب نیست که شرکت سامسونگ، هنگام طراحی GALAXY S6 و S6 Edge ‌توجه و تأکید زیادی برای گرفتن بهترین سلفی با بالاترین کیفیت ممکن با دوربین جلویی این گوشی‌ها داشته است.  
یکی از قابلیت های اساسی دوربین جلوی GALAXY S6، حسگر 1.4 اینچی CMOS است که 1.4 برابر بزرگ‌تر از نسل قبلی خود است و بالاترین حد کیفیت را ارائه می‌کند. این دوربین 5 مگاپیکسلی قابلیت ثبت تصاویر عریض و همچنین  ابزار زیباتر کردن چهره (Enhanced Beauty Mode) را دارد. 
با  GALAXY S6می‌توان در هر زمان و مکان ممکن، بهترین سلفی‌ها را ثبت کرد. این گوشی جدید سامسونگ دارای مشخصه‌های هوشمندی است که برای کاربران امکان دسترسی فوری به دوربین،  هنگامی که گوشی در حالت Stand By یا اجرای چند  برنامه همزمان (Running Multiple Applications) باشد، را فراهم می‌کند. تنها با دو بار لمس دکمه Home می‌توان در عرض 0.7 ثانیه از نرم‌افزار دوربین استفاده کرد. 
GALAXY S6 سامسونگ تداوم پیشروی این شرکت در نوآوری‌های دوربین است. هر دو دوربین جلو و پشت GALAXY S6 ‌مجهز به لنز F1.9 هستند که در مقایسه با دوربین‌های گوشی‌های نسل گذشته گلکسی، کاملاً پیشرفت داشته‌اند و اصلاح شده‌اند. دیافراگم(Iris)  ,S6 60 درصد بازتر از دیافراگم S5 است که به این ترتیب، می‌تواند نور بیشتری را دریافت کند. به بیان ساده‌تر، این گوشی اطلاعات بیشتری را برای حسگر تصویری دوربین فراهم می‌کند که باعث ثبت تصاویری به مراتب شفاف‌تر می‌شود. علاوه بر این، هر دو دوربین جلو و پشت آن مجهز به HDR  و افزایش کیفیت تصویر هستند.
یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این دوربین Video Digital Image Stabilization (VDIS) در دوربین جلو است که به‌طور ملموس و قابل‌توجهی لرزش دوربین را کم می‌کند. در نتیجه، کاربران می‌توانند به کمک لنزهای F.19 تصاویر را حتی در یک اتاق تاریک نیز ثبت کنند. 
حالت Palm Selfie سامسونگ نقطه پایانی بر عکس‌های تار و محو است. کافی است گزینه "اشاره" یا (Gesture) را در بخش تنظیمات فعال کنید تا حالتPalm Selfie  به طور خودکار کف دست شما را تشخیص داده و در عرض دو ثانیه عکس بگیرد. 
دوربین پشت GALAXY S6 از لحاظ کیفیت تصویر در حدی است که با دوربین‌های تخصصی رقابت می‌کند. این دوربین علاوه بر تکنولوژی‌های گرافیکی و هنری، به حسگر 16 مگاپیکسلی، لنزهای F1.9،HDR  زمان واقعی، سیستم ثبات تصویر (Optical Image Stabilization)‌ مجهز است که به کاربر اطمینان می‌دهد لرزش دوربین، تصاویرش را خراب نمی‌کند، در واقع، گرفتن یک عکس تار با این دوربین تقریباً غیرممکن است، مگر این‌که کاربر تنظیمات را عمداً به حالت دستی تغییر دهد و عامدانه عکسی در این حالت بگیرد. 
علاوه بر این، سیستم 0.3 ثانیه‌ای زوم اتوماتیک (Auto Focus) که پیش از این، در GALAXY S5 مورد توجه قرار گرفت، به کاربر امکان زوم دوربین بر یک هدف/سوژه ثابت یا متحرک می‌دهد. Galaxy S6 حتی یک گام فراتر از این گذاشته و با معرفی Tracking Autofocus که اولین بار در گوشی‌های هوشمند معرفی شده، اشیا در حال حرکت را به‌طور خودکار و بدون از دست دادن تمرکز دنبال می‌کند. با این قابلیت، پدر و مادرها می‌توانند عکس‌های زیبایی از کودکانشان حتی هنگامی که آن‌ها در حال حرکت‌اند، نیز بگیرند.
این نوآوری‌ها، حاصل سال‌ها تحقیق تیمی است که به ‌دنبال ارائه بهترین تجربه ممکن در استفاده از دوربین به کاربرانشان هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.