باندپهن

باندپهن ثابت

May 23, 2015
10:20 شنبه، 2ام خردادماه 1394
کد خبر: 70337

سرپرست شرکت مخابرات ایران: آماده نشر معارف اسلامی به سراسر دنیا هستیم

سید اسدالله دهناد ، سرپرست شرکت مخابرات ایران ، در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی و استفاده از فضای مجازی گفت: برای ترویج و انتشار معارف ناب اسلامی به کسانی که تشنه این معارف در سراسر دنیا هستند بهترین وسیله فناوری های نوین ارتباطی است که ما می توانیم از این طریق تبلیغات خوبی دردین و مذهب داشته باشیم.
 
سرپرست شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: همه امکانات ارتباطی می‌تواند در خدمت نشر معارف اسلامی قرار گیرد چرا که امروز با وسعت جمعیت شاید امکان حضور فیزیکی در بسیاری از نقاط نباشد اما با استفاده از این امکانات می توانیم درجوامع مختلف حضور داشته باشیم.
 
وی افزود: اگر ما از ظرفیت زیرساخت های ارتباطی برای ترویج عقاید و معارف اسلامی استفاده نکنیم دشمنان ما در جهت خلاف نظر ما هزینه می‌کند و استفاده خواهد کرد.
 
دهناد، همچنین در زمینه فرهنگ سازی برای استفاده از فناوری های نو مخابراتی در کشور گفت : تا کنون فعالیت هایی صورت گرفته است ، اما کافی و باید برنامه ریزی های بیشتری در این زمینه صورت گیرد . 
 
سرپرست شرکت مخابرات ایران، با بی ضرر خواندن تشعشع آنتن‌ها ی BTS گفت ، تمام سیستم های مخابراتی بر اساس استانداردهای جهانی و ITU ، نصب و راه اندازی شده و تست های لازم قبل از راه اندازی سیستم ها با حضور کارشناسان صورت می گیرد.
 
وی افزود: همچنین آنچه وزارت بهداشت تاکنون بررسی کرده، نشان می دهد که تشعشع آنتن‌ها ی BTS ، سلامتی افراد را به مخاطره نمی اندازد. و همه بررسی‌های انجام شده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سازمان انرژی اتمی ایران فرستاده و پس از بررسی‌های انجام شده، مورد تأیید آن سازمان نیز قرار گرفته است.
 
دهناد با اشاره به سخنان ایت الله مکارم شیرازی مبنی بر اینکه باید جلوی ضررهای استفاده از تلفن همراه به ویژه در خصوص کودکان گرفته شده و آموزش‌های لازم به آنها داده شود ، خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات سیار اخیرا سیم کارتی را با عنوان سیم کارت کودک و نوجوان طراحی کرده که این سیم کارت تحت نظر والدین هر کودک قرار دارد و در خصوص وصل شدن و یا نشدن اینترنت هم والدین اعمال نظر می کنند.
 
وی همچنین، اظهار داشت: فعالیت های بسیاری در زمینه توسعه مخابرات در کشور صورت گرفته که یکی از آنها، ایجاد ظرفیت 33 میلیون شماره تلفن ثابت و واگذاری 30 میلیون خط تلفن به مردم می باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین نزدیک به 63 میلیون خط تلفن همراه به متقاضیان واگذار شده است.
 
دهناد با اشاره به فعالیت های شرکت مخابرات در استان قم، خاطرنشان ساخت: در این استان حدود 1400 کیلومتر فیبر نوری کارگذاری شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین ظرفیت 580 هزار تلفن ثابت در این استان ایجاد شده که قریب به 490 هزار خط تلفن به مردم واگذار شده است.
سرپرست شرکت مخابرات کشور گفت: از هر 100 نفر در استان قم، 40 نفر تلفن ثابت و در کل،1 میلیون و 200 هزار نفر از تلفن همراه اول استفاده می کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.