تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 23, 2015
15:10 شنبه، 2ام خردادماه 1394
کد خبر: 70360

بازار جهانی راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری از مرز ۲۳ میلیارد دلار گذشت

برآوردهای شرکت‏‌های پژوهشی گارتنر نشان می‌‏دهد بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است.
 
                                 
 
گارتنر در گزارشی اعلام کرده است درآمد عرضه‌‏کنندگان راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۲۳.۲ میلیارد دلار رسیده است که این رقم ۱۳.۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۳ میلادی است. برآوردها نشان می‏‌دهد در سال گذشته میلادی ۱۰ عرضه‏‌کننده برتر این محصولات در مجموع بیش از ۶۰ درصد از درآمدهای این بازار، یعنی ۱۴ میلیارد دلار را از آن خود کرده بودند. 
بر اساس این گزارش، شرکت سیلزفورس در سال ۲۰۱۴ برترین جایگاه این بازار را در اختیار داشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۴ از محل عرضه راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم معادل ۱۸.۴ درصد از کل این بازار است. شرکت SAP از این نظر با سهمی ۱۲.۱ درصدی و درآمدی ۲.۶ میلیارد دلاری در جایگاه دوم ایستاده است. شرکت اوراکل نیز ۲.۱ میلیارد دلار از این بازار درآمد داشته است که این رقم معادل ۹.۱ درصد کل درآمدهای حاصله از این بازار است. شرکت مایکروسافت نیز که رتبه چهارم این بازار را از آن خود کرده است ۱.۸ میلیارد دلار یا به عبارتی ۶.۲ درصد از این بازار را در سال ۲۰۱۴ از آن خود کرده است. شرکت IBM نیز با سهمی ۳.۸  درصدی و درآمدی ۷۹۲ میلیون دلاری از این بازار در جایگاه پنجم ایستاده است.
یکی از معاون ارشد شرکت گارتنر درباره رشد درآمدهای حاصل از عرضه راهکارهای ابری مدیریت ارتباط با مشتری در سال ۲۰۱۴ گفته است: تقاضاها برای نرم‌‏افزارهای ابری (SaaS) همچنان در حال افزایش است. این نرم‏‌افزارهای ۴۷ درصد از کل بازار راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را در سال ۲۰۱۴ تشکیل می‏دهد. این بدان دلیل است که همه سازمان‌‏ها و شرکت‏‌ها، اعم از کوچک و بزرگ به دنبال پیدا کردن جایگزین‏‌هایی برای سیستم‌‏های قدیمی هستند که کاربری آسانی داشته باشند و سرعت راه‌‏اندازی آنها نیز سریع‏‌تر باشد. افزایش تقاضاها برای استفاده از راهکارهای ابری در این حوزه باعث شده است شرکت سیلزفورس که به عرضه راهکارهای ابری مشهور است، به بزرگترین عرضه‏‌کننده بازار محصولات مدیریت ارتباط با مشتری تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.