تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

May 23, 2015
23:30 شنبه، 2ام خردادماه 1394
کد خبر: 70365

امسال در بازار جهانی تعداد کمتری گوشی هوشمند فروخته می‌شود

در فصل نخست سال 2015 میلادی درخواست بازار جهانی برای خرید گوشی‌های هوشمند جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش یافت.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این دوره زمانی سه ماهه 310 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته شد که این رقم نسبت به تعداد گوشی‌های فروخته شده در سه ماه پایانی سال 2014 کاهش 19 درصدی را نشان داد.

پایین آمدن تعداد گوشی‌های فروخته شده در بازار جهانی در شرایطی صورت گرفت که کارشناسان اعلام کردند میزان فروش گوشی‌های جدید در چین و کشورهای توسعه‌یافته آسیایی به ترتیب 14 و 5 درصد نسبت به فصل پایانی 2014 کمتر شده است.

لازم به ذکر است که فروش گوشی‌های هوشمند در اروپای غربی هم سیر نزولی را دنبال کرد و در اسپانیا و فرانسه این روند بیش از دیگر مناطق اروپایی دیده شد. در حالی که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند آخرین گام‌های خود برای اشباع شده را برمی‌دارد، ‌پیش‌بینی می‌شود که طی سال 2015 میلادی تعداد گوشی‌های فروخته شده نسبت به سال 2014 کمتر باشد.

در اروپای مرکزی وضعیت کلان اقتصادی در روسیه تاثیرات قابل ملاحظه‌ای برجا گذاشت. بر این اساس مرکز تحقیقاتی GfK پیش‌بینی کرد درخواست این منطقه برای خرید گوشی هوشمند در سال 2015 میلادی به کمترین میزان خود از سال 2010 به بعد خواهد رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.