اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 24, 2015
21:13 یکشنبه، 3ام خردادماه 1394
کد خبر: 70388

مدیر تبلیغات گوگل: درآمد تبلیغاتی از گوشی‌های بزرگتر بیشتر است

منبع اصلی درآمد موتورهای جستجو، تبلیغات است و این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. حتی گوگل با فعالیت در زمینه‌های مختلف، درآمد عمده‌ی خود را از بخش تبلیغات کسب می‌کند. با توجه به رشد روز افزون استفاده از ابزار‌های موبایل و در نتیجه سخت شدن تبلیغات در این گونه گجت‌ها، مدیر تبلیغات گوگل بزرگ شدن صفحه‌ی نمایش گجت‌های موبایل را عاملی برای افزایش درآمد در این حوزه خوانده است.
 
با توجه به اینکه درآمد اصلی کمپانی‌هایی نظیر گوگل از راه تبلیغات آنلاین است، از این‌رو فعالیت‌های این کمپانی نیز در حوزه‌ی افزایش درآمد تبلیغاتی متمرکز شده است. سریدهار راماسوامی، مدیر تبلیغات در گوگل، در حاشیه‌ی کنفرانس تبلیغات و فناوری در سن فرانسیسکو، گفتگویی با وال استریت ژورنال انجام داده که در آن به تغییرات در سیاست‌های تبلیغاتی اشاره کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط راماسوامی، با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها که در مقایسه با پی‌سی‌ها از سایز صفحه‌ی نمایش کوچک‌تری برخورداند، تبلیغات نیز سخت‌تر شده و از این‌رو تبلیغ کنندگان نیز تمایل چندانی به تبلیغات در بخش موبایل و گوشی‌های هوشمند ندارند. راماسوامی برای حل این مشکل، در پیش گرفتن راه‌های هوشمندانه‌تری را موثر می‌داند تا از آن طریق بتوان کاربران را در فرآیند تبلیغات درگیر کرده و در مورد گجت‌های موبایل نیز تبلیغات آنلاین را رونق بخشید. یکی از راه‌های پیشنهادی توسط راماسوامی استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ در گوشی‌های هوشمند است.
 
گوگل پتانسیل بالایی را در حوزه‌ی تبلیغات گجت‌های موبایل می‌بیند که این تبلیغات شامل موتور جستجو و سرویس‌های دیگری نظیر یوتیوب است، از این‌رو این کمپانی در تلاش است تا مکانیزم تبلیغات خود را به بهترین شکل ممکن پیاده کند. راماسوامی با اشاره به گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ، آن‌ها را راه‌حلی برای کاهش مشکلات در زمینه‌ی کوچک بودن این گجت‌ها می‌داند.
 
براساس گزارش منتشر شده توسط تحلیل‌گران، سال گذشته قیمت تبلیغات موبایل با عرضه‌ی آیفون 6 پلاس اپل افزایش یافته است. این موضوع به دلیل افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ است. راماسوامی از اظهار نظر در خصوص آیفون بزرگ اپل خودداری کرد، اما به این نکته اشاره کرد که اپل یکی از شرکای گوگل است. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که میزان بازدید از یوتیوب برای هر ویدیو زمانی محاسبه می‌شود که کاربر حداقل 30 ثانیه از ویدیو را به نظاره بنشیند، حال آنکه در فیس‌بوک تعداد بینندگان بصورت متفاوتی محاسبه می‌شوند.
 
نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا شرکت‌هایی نظیر گوگل به همین منظور اقدام به تولید نکسوس 6 با صفحه‌ی نمایش بزرگ کرده است؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.