تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

May 25, 2015
21:28 دوشنبه، 4ام خردادماه 1394
کد خبر: 70399

موزیلا پروژه تولید گوشی‌های 25 دلاری را کنار گذاشت

شرکت موزیلا که مرورگر اینترنتی متن‌باز فایرفاکس را تولید می‌کند و سیستم‌عامل موبایلی خود را هم با همین نام به دست کاربران می‌رساند، پروژه بزرگ خود برای تولید گوشی هوشمند ارزان‌قیمت و ورود به بازارهای نوظهور را کنار گذاشت.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس اطلاعات مندرج در پست الکترونیکی که در سیستم داخلی موزیلا منتشر شد، این شرکت در نظر دارد روی دستگاه‌های متوسط تمرکز بیشتری داشته باشد و هم‌اکنون این مسئله را بررسی می‌کند تا ابزارهای اندرویدی را روی سیستم‌عامل موبایلی خود موسوم به Firefox OS نصب کند.

این شرکت پس از ماه‌ها بررسی و تحلیل به این نتیجه رسیده است که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ارزان به طور کامل در اختیار اندروید است و ورود به آن کار اشتباهی محسوب می‌شود.

در ایمیل داخلی شرکت موزیلا گفته شد: «ما بر اساس تجربیات خود تلفن‌های همراه و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنتی را تولید می‌کنیم که مردم آنها را خریداری خواهند کرد. در این فرآیند قیمت دستگاه تنها عامل مهم محسوب نمی‌شود. ما استقبال گسترده‌ای را برای خرید گوشی‌های هوشمند 25 دلاری مشاهده نکردیم و بر این اساس دیگر تمرکزی روی این پروژه نداریم».

بزرگترین مشکلی که شرکت موزیلا در این زمینه می‌بیند این است که وسعت بازار ابزارهای کاربردی برای اندروید بسیار زیاد است و در مقابل برای گوشی‌های 25 دلاری مبتنی بر Firefox OS ابزار زیادی عرضه نشده است.

اگر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر Firefox OS بتوانند ابزارهای اندرویدی را هم در اختیار بگیرند، این پلتفورم محبوبیت خود را در بازار جهانی پیدا خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.