امنیت

فناوری اطلاعات

May 27, 2015
18:18 چهارشنبه، 6ام خردادماه 1394
کد خبر: 70448

فرمانده انتظامی: برخورد با اقدامات گروهک‌های تروریستی در فضای مجازی/ کشف 90 درصدی جرایم سایبری

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه فضای سایبری فرصتی است برای همه گروه‌ها و افراد برای انجام فعالیت‌های مطلوب و یا پیشبرد اهداف شوم خود گفت: قطعا با اقدامات گروهک‌های تروریستی در فضای سایبری مقابله می‌کنیم.
 
سردار سرتیپ حسین اشتری در حاشیه "همایش جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته " و با حضور در نشست خبری گفت: امروز متاسفانه گروهک‌های تروریستی در جهت پیشبرد اهداف خود از فضای سایبری استفاده می‌کنند اما پلیس سایبری کشور نیز اقدامات پیشگیرانه را در مقابل آنها انجام می‌دهد، اما در منطقه شاهد اثرات مخرب فعالیت این گروهک‌های تروریستی هستیم.
 
وی تاکید کرد: تاکنون با عنوان فعالیت در گروه‌های تروریستی دستگیری نداشته‌ایم.
 
فرمانده نیروی انتظامی در تشریح برگزاری همایش جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته گفت: امروز شاهد توسعه فضای سایبری هستیم و در جهت ایجاد هماهنگی‌های بیشتر در این فضا و تعامل با پلیس اینترپل و پلیس‌های سایبری سایر کشورها این همایش برگزار شد. در حقیقت در موضوع سایبری با تمام کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی تعامل داریم. مرکز IGCI فضای مجازی پلیس اینترپل است، مرکزش اخیرا در کشور سنگاپور افتتاح شد که نمایندگان پلیس جمهوری اسلامی ایران نیز در افتتاح آن حضور داشتند.
 
اشتری افزود: قطعا در جهت مقابله با مجرمانی که با شگردهای مختلف در فضای سایبری سلب آسایش می‌کنند، با سایر پلیس‌های دنیا تعامل و همکاری خواهیم داشت .
 
وی با اشاره به موفقیت پلیس سایبری کشور در 90 درصد از جرایم سایبری رخ داده در کشور گفت: بیش از 90 درصد جرایمی که درفضای مجازی رخ داده توسط پلیس شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت گرفته است و در مورد این جرایم پرونده‌ها مورد پیگیری قرار گرفته‌اند.
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: تنها پنج سال از افتتاح پلیس سایبری کشور گذشته اما اقدامات بسیار خوبی توسط این پلیس انجام شده که می‌توان گفت امروز این پلیس با سایر پلیس‌های سایبری که بیش از 15 سال از راه‌اندازی آنها گذشته می‌تواند رقابت کند.
 
اشتری تاکید کرد: استفاده از فناوری و تجهیزات با توجه به تحریم‌ها محدودیت‌هایی را برای پلیس سایبری کشور ایجاد کرده اما با همت و تلاش این پلیس اقدامات موثر و بسیار خوبی ظرف مدت پنج سال انجام گرفته است. به طوری که پلیس‌های سایبری سایر کشورها با سابقه‌ای چندین برابر پلیس سایبری کشورمان در برخی مواقع نصف پلیس سایبری ایران کشفیات داشتند که این یکی از افتخارات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.
 
فرمانده ناجا درخصوص فعالیت گروه‌های توزیع موادمخدر در فضای سایبری نیز گفت: برخی افراد سودجو در فضای سایبری اقدام به فروش اینترنتی موادمخدر کرده بودند که در شهرهای مختلف با این باندها مقابله شد اما مقابله با باندهایی که خارج از مرزهای کشورمان فعالیت می‌کنند، شاید کمی سخت‌تر باشد.
 
وی تاکید کرد: پرونده‌هایی که تشکیل شده است 90 درصدشان توسط پلیس سایبری کشور به نتیجه رسیده و مرجع قضایی نیز از اقدامات نیروی انتظامی در این حوزه راضی بوده است البته در این حوزه سعی می‌کنیم آگاهی‌بخشی را افزایش دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.