رسانه‌های اجتماعی

May 28, 2015
13:04 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70468

اسنپ‌چت با تخریب فیس‌بوک سراغ بورس می‌رود

اسنپ‌چت بعد از رد پیشنهاد سه میلیارد دلاری فیس‌بوک اکنون به کمپانی با ارزش ۱۵ میلیارد دلاری تبدیل شده و درصدد عرضه اولیه عمومی سهام خود است.
ایوان اشپیگل مدیر اسنپ‌چت گفته است که طرح‌های داخلی بدون جدول زمانبندی برای عرضه اولیه عمومی دارد.
عرضه برنامه موبایلی اسنپ‌چت با در نظر گرفتن اینکه تاکنون درآمد چشم‌گیری نداشته، ممکن است برای سرمایه‌گذاران نگران کننده باشد. نحوه درآمدزایی این برنامه از طریق ویدئوهای تبلیغاتی و دیگر روش‌های مشابه است اما در قیاس با فیس‌بوک، یاهو و توئیتر، ارزش چندانی نخواهد داشت.
دو تحلیلگر بازار سرمایه به وال استریت ژورنال گفته‌اند با توجه به شناختی که از اسنپ‌چت وجود دارد، احتمال اینکه در زمان عرضه عمومی تغییری در ارزش سهام‌ها ایجاد شود وجود دارد اما در نهایت سرنوشتی که برای این برنامه کاربردی می‌توان داشت، همچون توئیتر است.
از جمله موضوعاتی که این نوع تحلیل را موجب شده، فقدان درآمد پایه و مدل ناپایدار کسب‌وکاری این برنامه است.
اسنپ‌چت رایگان و متکی به انتشار ویدئوهای تبلیغاتی برای مشترکانش است؛ این موضوع که فقدانی در برابر شیوه‌های مدیریتی گوگل و فیس‌بوک برای درآمدزایی به حساب می‌آید باعث شده تا مدیر این برنامه از باز تعریف نحوه تبلیغات در این شبکه موبایلی بگوید.
اما باز هم درباره اینکه چنین اقدامی چه میزان می‌تواند بر درآمدزایی بیشتر نسبت به وضعیت کنونی، منجر شود چیزی گفته نشده و همین موجب نگرانی‌هایی در اینده سهام این شرکت خواهد بود.
باز هم پیش‌بینی شده که تا بارگزاری سرویس تاکسی بر روی اسنپ‌چت، این برنامه عرضه عمومی نمی‌شود؛ زیرا اگر تا سال 2016 این بارگزاری صورت گیرد ارزش اسنپ‌چت به سه برابر حال حاضر یعنی 50 میلیارد دلار می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.