تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 28, 2015
22:04 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70496

با گوگل IO: گوگل از قابلیت Now on Tap برای گوگل ناو رونمایی کرد

لحظاتی پیش گوگل در کنفرانس I/O 2015 ویژگی جدیدی را برای دستیار شخصی خود رونمایی کرد. به واسطه‌ی قابلیت‌ جدید که Now on Tap نام دارد، گوگل ناو هوشمندتر شده و می‌تواند تمامی واقع موجود در نمایشگر دستگاه را شناسایی کرده و در تمامی زمینه‌ها به کاربر کمک خواهد کرد.
 
گوگل در کنفرانس خود علاوه بر رونمایی از نوآوری‌های جدید، از تغییرات دستیار صوتی این شرکت نیز صحبت کرد. گوگل ناو از این پس قادر خواهد بود به تمامی اپلیکیشن‌ها و تمامی جنبه‌های سیستم عامل اندروید دسترسی داشته باشد. ساندار پیچای در این کنفرانس گفت که کاربران قادر خواهند بود به اطلاعات بیشتری بواسطه‌ی این دستیار صوتی دسترسی داشته باشند. وی گفته که گوگل در طول چند سال اخیر سرمایه گذاری بیشتری را در زمینه‌ی هوش مصنوعی انجام داده و اظهار امیدواری می‌کند که این کمپانی بهترین قابلیت‌های جهان را در این خصوص عرضه کند. 
 
آپارتا چناپراگادا مدیر پروژه گوگل ناو، در این کنفرانس بر روی سن آمده و تمامی قابلیت‌های جدید گوگل ناو را معرفی کرد. وی در خصوص این دستیار صوتی گفت:
 
ما قصد داریم در این دستیار به تمامی سئوالات شما پاسخ دهیم. حال گوگل ناو بیش از ۱۰۰ میلیون مکان را شناسایی می‌کند و در این مکان‌ها تنها لیست محل‌های کسب و کارها وجود ندارد؛ مثلا گوگل ناو می‌تواند پمپ بنزین‌ها را به شما پیشنهاد بدهد تنها کافی است از گوگل ناو بپرسید که نزدیک ترین پمپ بنزین به شما کجاست. حتی می‌تواند اطلاعاتی در خصوص موسیقی نیز ارائه دهد.
 
 
حال گوگل ناو دارای این قابلیت است که تمامی رویدادهای موجود در صفحه نمایش را شناسایی کند، می‌تواند تمامی موزیک‌ها و ویدئوهایی که در حال پخش است را شناسایی کرده و اطلاعاتی را در باره‌ی آن در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این اگر در ایمیلی که در حال مطالعه‌ی آن هستید در باره‌ی فیلمی خاص مطلبی نوشته شده باشد، تنها کافی است تا صفحه را روی کلمه نگاه داشته تا کارت‌های مرتبط با آن نمایش داده شوند. همچنین اگر روی دکمه‌ی هوم کلیک کنید اندروید می‌تواند آنچه روی صفحه وجود دارد را برایتان بخواند. این دستیار صوتی در زمینه‌ی سریال‌های تلویزیونی و رستوران‌ها نیز به کاربر کمک خواهد کرد؛ اگر منوی خاصی را در رستوران پسندیده‌اید اما تلفظ آن غذا را نمی‌دانید، تنها کافی است تا صفحه را لمس کنید تا گوگل ناو برایتان تلفظ کند. حتی گوگل ناو به این قابلیت نیز مجهز شده که پیام رد و بدل شده بین دوستانتان که حاوی اطلاعاتی در خصوص رستوران‌ها است را خوانده و جزئیات بیشتری را در اختیارتان بگذارد. علاوه بر این در گوگل کروم می‌توانید با نگه داشتن بر روی کلمه‌ای، کارت مخصوص به آن را در گوگل ناو ایجاد کنید. 
 
اگر دکمه‌ی هوم را نگه دارید، گوگل به شما گزینه‌هایی برای حدس زدن نیازهایتان ارائه می‌کند. اما اگر به یک چیز خاصی نیاز داشته باشید، در هر محلی از اپلیکیشن که قرار داشته باشید می‌توانید با گفتن Ok Google آن را فراخوانده و  از این دستیار کمک بخواهید. به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به موسیقی Twenty One Pilots در اسپاتیفای هستید، با گفتن Ok Google, who's the lead singer، گوگل ناو نام خواننده را ارائه می‌کند.
 
پیش از این شایعاتی به گوش می‌رسید که اپل در حال ساخت سرویسی مشابه گوگل ناو در iOS 9 است، اما هنوز اطلاعات بیشتری در دسترس قرار نگرفته است؛ اگر این خبر صحت داشته باشید، اپل نیز جزئیات آن را در کنفرانس آتی خود ارائه خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.