تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 28, 2015
22:06 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70497

با گوگل IO: سیستم عامل Android Wear با اپلیکیشن های جدید عرضه می‌شود

گوگل در طول کنفرانس خویش اعلام کرد که از زمان رونمایی از سیستم عامل Android Wear تاکنون بیش از 4،000 برنامه‌ی اندروید برای آن توسعه داده شده است. این کمپانی همچنین اعلام کرد که برنامه‌های جدیدتری با نام‌های Uber، Foursquare، Citymapper و … برای سیستم عامل Android Wear ارائه می‌شوند.
 
اپلیکیشن اوبر یک قابلیت منحصر به فرد را در اختیارتان قرار می‌دهد که شاید تا حدی عجیب به نظر برسد. با استفاده از این برنامه پس از بیان جمله‌ی "Ok Google, Call me a Car" می‌توانید از سرویس‌های تاکسی مانند گوگل استفاده کنید! تصور کنید که در محل کارتان هستید و به تاکسی نیاز دارید، در این شرایط با بیان جمله‌ی فوق از سرویس برنامه‌ی Uber درخواست تاکسی می‌کنید و نهایتا راننده‌ی شخصی شما به محل اقامتتان آمده و شما را تا مقصد اصلی  همراهی می‌کند. این اپلیکیشن از سیستم قدرتمندی بهره می‌برد و پتانسیل لازم را دارد تا در آینده‌ی نه چندان دور جایگزین تاکسی‌های درون شهری خواهد شد.
 
برنامه‌ی Foursquare اطلاعات دقیق، جزئی و به روز مکان‌هایی نظیر رستوران‌ها و .. را در اختیارتان قرار می‌دهد و پشتیبانی از برنامه‌ی Shazam نیز توسط سیستم عامل Android Wear مقدور خواهد شد. با ارائه‌ی این برنامه‌ها و قابلیت‌های جدید کاملا مشخص است که هدف گوگل زنده و سرپا نگه داشتن سیستم عامل Android Wear خواهد بود. مطمئنا در آینده شاهد رقابت هر چه بیشتر این سیستم عامل با سیستم عامل اختصاصی ساعت مچی هوشمند اپل خواهیم بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.