تلفن همراه

گجت

May 28, 2015
23:28 پنجشنبه، 7ام خردادماه 1394
کد خبر: 70506

با گوگل IO: گوگل از پلتفرم جامپ برای ایجاد محتوای واقعیت مجازی پرده برداشت

google-jump-youtube-vr-video.jpg

گوگل سال گذشته با معرفی هدست دست ساز خود به نام Cardboard واقعیت مجازی را در اختیار عموم کاربران قرار داد و حالا این غول جستجوگر اعلام کرده که نسخه به روز رسانی شده ای از این هدست را در اختیار یک میلیون کاربر واقعیت مجازی خود قرار می دهد که می توان از آن به همراه اسمارت فون های دارای نمایشگر تا ۶ اینچ استفاده کرد.
 
این هدست همچنین دارای یک دکمه در قسمت بالایی اش است که جایگزین حلقه مغناطیسی در نسخه قبلی می شود تا امکان استفاده از آن به همراه هر تلفن هوشمندی امکان پذیر باشد. گوگل همچنین در اقدامی جالب که قطعا برای راضی نگه داشتن کاربرانش صورت گرفته اعلام کرده که اسمبل کردن این هدست تنها با سه گام ساده انجام می شود.
 
 
گوگل همچنین Jump را معرفی کرد که در واقع همان پلتفرم جدید آن برای ایجاد و اشتراک گذاری محتوا است. این راهکار در واقع ابزارهایی را برای ایجاد محتوای واقعیت مجازی در اختیار حرفه ای ها و عموم مردم قرار می دهد و به لطف آن هر کسی می تواند ویدئوهای سه بعدی تهیه کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد.
 
گوگل برای این کار با گو پرو همکاری اش را آغاز کرده و به این شرکت سفارش داده تا نخستین نگهدارنده دوربین های سه بعدی را برای این پلتفرم بسازد.
 
همانطور که در مراسم امروز گوگل توضیح داده شد، این نرم افزار فریم های مختلف را به شکلی بدون نقص به یکدیگر متصل کرده و یک تجربه عالی از واقعیت مجازی را برای کاربران ایجاد می کند.
 
این پلتفرم برای استفاده در محیط های آموزشی فوق العاده است و به همین دلیل دبیران می توانند کلاس های خود را به صورت مجازی در هر نقطه ای برگزار کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.