باندپهن

باندپهن سیار

May 29, 2015
14:54 جمعه، 8ام خردادماه 1394
کد خبر: 70533

دبیر شورای عالی فضای مجازی مدعی ابهام در گزارش وزارت ارتباطات شد: آمار سهم ۶۰ درصدی پهنای باند داخل نیازمند راستی‌آزمایی است

entezari.jpg

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت‌: گزارش وزارت ارتباطات درباره رسیدن سهم پهنای باند داخل به ۶۰ درصد و کاهش سهم پهنای باند بین‌الملل به ۴۰ درصد باید صحت‌سنجی شود.
 
محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با FARSNEWS، اظهار داشت: بحث شبکه ملی اطلاعات مهمترین نیاز فعلی کشور در حوزه فضای مجازی است.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: شبکه ملی اطلاعات دارای 6 ویژگی «کاملا داخلی»، «مستقل از اینترنت»، «دارای قابلیت تحرک»، «دارای قابلیت رمزنگاری»، « ارتباطات بین مراکز حیاتی کشور» و «پهن باند و شامل مراکز داده و میزبانی داخلی» است.
 
وی با انتقاد از نظر وزارت ارتباطات که اعلام می‌کند شبکه ملی اطلاعات توسعه شبکه فعلی در حال کشور است، گفت: پهن باند باید در شبکه ملی اطلاعات ارائه شود نه اینکه روی اینترنت جهانی عرضه شود. شبکه فعلی بین اینترنت و ارتباط داخلی تفاوتی قائل نیست.
 
انتظاری تصریح کرد: کمااینکه احراز هویت کاربران فقط در شبکه‌ ملی اطلاعات معنی دارند نه در شبکه خارجی؛‌ اگر در شبکه اینترنت جهانی احراز هویت کنیم که هویت کاربران مان را به خارجی‌ها شناسانده‌ایم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات حتما باید اجرایی شود، گفت: وزارت ارتباطات باید برنامه اجرایی این شبکه را ارائه دهد تا مشخص شود پس از چه مدت این شبکه راه‌اندازی خواهد شد. علاوه بر بودجه‌هایی که در صورت اشتباه بودن مسیر هدر می‌رود، مساله مهم‌تر از دست دادن زمان است و از دست رفتن فرصت توسعه کشور است.
 
وی با اشاره به بی‌توجهی مکرر وزارت ارتباطات نسبت به لزوم گزارش‌دهی به مرکز ملی فضای مجازی، گفت: پس از ارسال 4 نامه مجدداً یک ماه تا 2 ماه پیش نامه دیگری برای وزارت ارتباطات ارسال کرده‌ایم و در این نامه برنامه فازبندی و زمان‌بندی و اینکه 6 شاخص کلان را چگونه در این شبکه پیاده خواهند کرد، مطالبه شد،وزارت ارتباطات باید در این باره گزارش دهد.
 
انتظاری تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی نیز این بحث به طور جدی مطرح شد و تمام اعضا و شخص رئیس جمهور با اتفاق تاکید داشتند که وزارت ارتباطات باید گزارش‌های خود را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه دهد تا مرکز گزارش را با شاخص‌ها تطبیق دهد و گزارش تطبیقی را به شورای عالی فضای مجاز ارائه دهد؛ که هنوز چنین گزارشی دریافت نکرده‌ایم.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: بنابراین با توجه به اهمیت شبکه ملی اطلاعات، تاثیر شبکه ملی اطلاعات در توسعه و پیشرفت کشور و اثرات تاخیر اجرای این شبکه در پیشرفت کشور، درحال تهیه گزارش برای ارسال به شورای عالی فضای مجازی و رئیس جمهور هستیم.
 
وی در واکنش به اینکه وزارت ارتباطات در پاسخ به انتقادها، به افزایش سهم ترافیک داخلی نسبت به ترافیک خارجی و رسیدن به سهم 60 به 40 استناد می‌کند، گفت: این آمار باید صحت‌‌سنجی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.