تلفن همراه

گوشی

May 30, 2015
10:10 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70562

ایده اپل برای کیبوردهای چند لمسی

براساس پتنت جدید اپل، این احتمال وجود دارد که نسل‏های بعدی مک‏ بوک بدون بهره بردن از ترک‏پد راهی بازار شود.
براساس اطلاعاتی که سازمان ثبت اختراعات ایالات‏متحده منتشر کرده، ساکنان کوپرتینو به تازگی پتنتی را با نام «کیبورد تلفیقی» به ثبت رسانده‏اند که بر اساس آن کاربر می‌تواند با بهره‏گیری از کلیدهای چندلمسی دو کاراکتر را در یک زمان و بدون نیاز به ترک‏پد وارد کند.
 
اما به‌راستی به چه دلیل ترک‏پدهای لمسی از لپ‏تاپ‏ها کنار گذاشته خواهند شد؟ جواب بسیار ساده است، اندازه اشغال شده توسط این قطعه. ترک‏پدهای لمسی چه در مک‏بوک‌ها و چه در دیگر لپ‏تاپ‏ها فضای زیادی از قسمت جلویی دستگاه را به خود اختصاص می‏دهند که این موضوع خود عاملی برای افزایش سایز کلی دستگاه است.
با حذف ترک‏پدهای لمسی فضای بیشتری به صفحه‏ کلید اختصاص خواهد یافت و طبیعتا تایپ کردن با آن لذت‌بخش‌تر خواهد شد. همچنین این موضوع باعث افزایش سرعت تایپ به‌دلیل عدم نگرانی در رابطه برخورد انگشتان با ترک‏پد خواهد شد؛ و اما ایده کیبوردهای چندلمسی اپل این امکان را به کاربر می‏بخشد که همچون ترک‏پدهای لمسی بتواند نشانگر را با کشیدن انگشتان خود روی آن کنترل کند. همچون ترک‏پدهای لمسی امکان انتخاب، کلیک و زوم کردن از طریق حرکات انگشت در این کیبوردها نیز امکان‏پذیر خواهد بود.
بر این اساس، کیبوردهای چندلمسی دارای دولایه هستند که متناسب با میزان فشار انگشتان شما عملیات مختلفی را انجام خواهند داد. به‌طور مسائل اگر میزان فشار وارد شده کم باشد، کاراکتر مورد نظر وارد خواهد شد، اما اگر برای بار دوم این اتفاق محکم‏تر بیفتد، همچون کلیک موس عمل خواهد کرد. علاوه‌بر این شما به‌طور همزمان در هنگام تایپ کردن قادر به سوایپ کردن صفحه نیز خواهید بود. به این ترتیب هنگامی که انگشتان دست راست شما مشغول تایپ کردن هستند، می‏توانید با دست چپ صفحه‏ نمایش را سوایپ کنید.
در چند وقت اخیر تلاش‏های متعددی در راستای ارتقا سطح استاندارد کیبوردهای کنونی صورت گرفته، با این حال هنوز هم صفحه‏ کلیدهای تخت و محدب در کنار کلیدهای خازنی نتوانسته‏اند آن‏طور که باید در این قسمت تحول ایجاد کنند. این در حالی است که کیبوردهای چند لمسی می‏توانند نقش جایگزین مناسبی را در کنار ایجاد پیشرفت‏های چشمگیر به جای کیبوردهای فیزیکی ایفا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.