فناوری‌های پوشیدنی

اینترنت اشیا پوست‌اندازی می‌کند

بسیاری از بزرگان عرصه رایانه و سیستم‌های پردازشی به این نتیجه رسیده‌اند که اینترنت اشیا(IoT) فرصت‌های بیشماری را پیش روی آنها می‌گذارد و با سرعت زیاد تولید محصولات و خدمات جدید را باعث می‌شود. اما در شرایطی که بیشتر سازمان‌ها و مراکز تجاری تمایل به خرید محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا دارند، پیش‌بینی می شود کاربران خانگی نیز در آینده نزدیک در این زمینه حضور یابند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون 4 درصد کاربران جهانی در منازل خود از ابزارها و دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا استفاده می‌کنند و حدود دوسوم مردم قصد دارند طی 5 سال آینده یکی از این دستگاه‌ها را خریداری کنند.

مرکز تحقیقاتی Acquity Group بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد که برخلاف پتانسیل بالای این بازار، برخی کاربران هم هستند که هنوز در این زمینه به قطعیت نرسیده‌اند و به درستی نمی‌دانند که سازگاری خانه آنها با اینترنت اشیا چقدر می‌تواند مفید باشد.

«مایکل هولدمن» مدیرعامل مرکز ConnectingYourThings اعلام کرد که برخلاف تبلیغات گسترده جهانی، میزان سازگاری کاربران با اینترنت اشیا به کندی صورت می‌گیرد.

«آشیشا دوآ» بنیانگذار مرکز Switchmate بر این باور است که کاربران جهانی انگیزه کمی برای خرید دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا دارند و محصولات کنونی هنوز نتوانسته‌اند مورد توجه مردم قرار بگیرند. این مسئله باید جدی گرفته شود و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات رویه فعالیت خود را طبق خواسته مردم تغییر دهند.

شرکت Switchmate یکی از 150 مرکزی بود که طی هفته جاری در کنفرانس IoT World 2015 حضور یافت. این بزرگترین کنفرانس جهان در زمینه اینترنت اشیا بود که در آن بیش از 4 هزار شرکت محصولات جدید خود را به نمایش گذاشتند. این محصولات در زمینه ارتباطات، هاب، حسگرها، ابزارهای مدیریتی، خدمات هوشمند و راهکارهای تحلیل داده به نمایش درآمدند.


​​