تلفن همراه

مهاجرت ایرانیان از تلگرام به نرم افزار سوم

اختلالات به وجود آمده در استفاده از تلگرام کاربران خانه به دوش را به جستجو واداشته تا نرم افزار سوم را به جای این نرم افزار پیام رسان جایگزین کنند.
 
این روزها اکثر کاربران تلفن همراه هوشمند در استفاده از اپلیکیشن تلگرام دچار مشکل شده اند و انگشت انتقاد کاربران در گروههای مجازی به سمت اپراتورهای تلفن همراه است.
 
این موضوع ما را بر آن داشت تا گفتگویی با مسئول سه اپراتور تلفن همراه در این زمینه داشته باشیم.
 
 
طبق اطلاعات دریافت شده،یکی از مسئولین اپراتور همراه اول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:این شرکت هیچ مشکلی در ارائه خدمات اینترنتی ندارد و اختلال ایجاد شده در اپلیکیشن تلگرام یک اختلال از سوی شرکت تولید کننده و خدمات رسان آن است.
 
 
بعد از همراه اول به سراغ مدیر روابط عمومی ایرانسل رفتیم.
 
کریم بیگی در پاسخ به سوال مطرح شده،اختلالات ایجاد شده در پیام رسان تلگرام را رد کرد و گفت:ایرانسل از نظر فنی هیچ دخالتی در پهنای باند توزیع شده ندارد.
 
 
مهندس جباری معاون تجاری اپراتور رایتل نیز اظهار داشت:رایتل هیچگونه اختلالی در زمینه ارائه خدمات اینترنتی ندارد و این مشکل صرفا مربوط به شرکت ارائه دهنده اپلیکیشن نام برده است.
 
 وی در پایان خاطر نشان کرد:اپراتورهای تلفن همراه صرفا بسترساز ارائه خدمات هستند و تصمیمی  در ایجاد محدودیت استفاده از تلگرام را ندارند.
 
معاون تجاری رایتل برای درک بهتر در عدم دخالت اپراتور ها در ایجاد محدودیت به یک مثال بسنده کرد و گفت:این انتقادات مثل این می ماند که ما جاده ای ساخته ایم و خودمان تصمیم می گیریم چه خودرویی از آن عبور کند یا نکند.

​​