امنیت

فناوری اطلاعات

May 30, 2015
15:41 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70599

اعتراف امریکا به حملات سایبری به ایران و کره شمالی

امریکا همزمان با حملات سایبری سال ۲۰۱۰ به ایران و با کمک ویروس استاکس نت، حملات گسترده دیگری را نیز با استفاده از نسخه آپدیت شده همین ویروس به تاسیسات هسته ای کره شمالی انجام داده بود که ناکام ماند.
در سال های اخیر، جنگ نامرئی بین کشورهای مختلف آغاز شده که به حملات سایبری و مختل شدن فعالیت سایت ها، سازمان ها یا تاسیسات هسته ای منجر شده است.
 
رویترز  در خبری نوشت:« تاسیسات هسته ای ایران تنها سایتی نیست که توجه امریکایی ها را به خود جلب کرده بلکه اخبار منتشر شده، نشان می دهد که امریکا با استفاده از ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای کره شمالی در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی (پنج سال گذشته) نیز حمله کرده بود که این حملات سایبری ناکام ماند. دولت امریکا با استفاده از ویروس استاکس نت و همزمان با حمله سایبری به ایران در سال ۲۰۱۰ با نسخه دیگری از همین ویروس تاسیسات هسته ای کره شمالی را مورد هدف قرار داده بود که ناکام ماند.
 
سازندگان ویروس Stuxnet، ویروسی را برنامه نویسی کرده بودند که به محض روبرو شدن با تنظیمات کره ای زبان یک دستگاه آلوده یا دارای باگ امنیتی، فعال می شد. رویترز این حمله را بسیار شبیه به حمله ای می داند که به تاسیسات هسته ای ایران صورت گرفته بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.