اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 30, 2015
15:49 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70600

هواپیمای اینترنت گوگل سقوط کرد

گوگل از سقوط هواپیمای خورشیدی ویژه توسعه شبکه جهانی اینترنت خود در آمریکا خبر داد.
درحالی که گوگل در روزهای گذشته و در حاشیه کنفرانس I/O با رونمایی از تازه های خود در دنیای فناوری حسابی خبرساز شده است حالا انتشار خبر سقوط هواپیمای خورشیدی ویژه توسعه شبکه جهانی اینترنت این شرکت در آمریکا، شوکی بزرگ به مدیران ارشد غول فناوری جهان و طرفداران آن بوده است.
 
حادثه سقوط هواپیمای خورشیدی گوگل چندی پیش و در مناطق دورافتاده پوشیده از شن مکزیک روی داد و حالا مدیران ارشد این شرکت وقوع این حادثه را رسما اعلام کردند.
 
این سازه هوایی که انرژی لازم برای پرواز خود را از خورشید می گرفت، توسط شرکت Titan Aerospace طراحی و ساخته شده است. گوگل این شرکت را در سال ۲۰۱۴ و با هدف طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین کنترل از راه دور و استفاده از آن جهت گسترش شبکه جهانی اینترنت به دورافتاده ترین نقاط جهان خریداری کرد.
 
این حادثه اندکی پس از برخاستن هواپیما از زمین روی داد. در این رویداد هیچ کس آسیب ندیده با این حال امیدها برای تحقق ایده گسترش شبکه جهانی اینترنت به دورافتاده ترین و ناشناخته ترین نقاط زمین همچنان دست نیافتنی باقی ماند.
 
تقریبا سراسر این هواپیما از صفحات خورشیدی پوشانده شده بود که از این طریق انرژی لازم برای ادامه پرواز آن را تأمین می شد.
 
این نوع هواپیماها قابلیت پرواز در ارتفاعات زیاد (حدود ۲۰ کیلومتری از سطح زمین) را دارند تا بدین ترتیب بازده کاری آن در پوشش دهی اینترنت به تمام نقاط زمین فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.