تلفن همراه

گوشی

May 30, 2015
16:54 شنبه، 9ام خردادماه 1394
کد خبر: 70622

گوشی لومیا با صفحه نمایش Full HD و چیپست اسنپ‌دراگون 808 در بنچمارک GFX

نتیجه تست GFX جدیدی متعلق به یک گوشی لومیا در اینترنت منتشر شده که نوید تولید یک گوشی بالارده در مایکروسافت را می‌دهد.
 
بالاخره علایمی از تولید یک گوشی بالارده در مایکروسافت دیده شد… نتیجه تست GFX جدیدی متعلق به یک گوشی لومیا در اینترنت منتشر شده که نوید تولید یک گوشی بالارده در مایکروسافت را می‌دهد. این گوشی دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080×1920 پیکسل است. 
 
 
چیپست این گوشی اسنپ‌دراگون 64 بیتی شش هسته ای 808 کواکلام ذکر شده که البته به نظر دارای یک ایراد باشد. در بنچمارک، پردازنده گرافیکی اسنپ‌دراگون 808 آدرینو 430 ذکرشده، ولی این چیپست در واقع از یک پردازنده گرافیکی آدرینو 418 بهره گرفته است.
 
این گوشی که با شماره سریال RM-1106 مشخص شده دارای 1.5 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های عقب و جلوی 17 و 5 مگاپیکسل و قابلیت پشتیبانی از NFC است.
قطعات انتخاب‌شده برای این گوشی در نوع خود جالب است. از سویی یک صفحه نمایش 5.2 اینچی Full HD با اسنپ‌دراگون 808 و دوربین 17 مگاپیکسل را داریم، اما از سوی دیگر رم گوشی مدل پایین 1.5 گیگابایت انتخاب شده است. البته ویندوزفون ثابت کرده که با رم‌های کم نیز قابل اجراست، اما به هر حال نمی‌توان RM-1106 را یک پرچمدار قدرقدرت معرفی کرد. 
 
وبسایت فون آرنا احتمال می‌دهد که این گوشی همان لومیا TalkMan باشد که بر اساس خبرهای دارای صفحه نمایشی 5.2 اینچی با رزولوشن QHD، اسنپ‌دراگون 808 و سه گیگابایت رم است. اما مایکروسافت در حال تست این گوشی است و فعلا قطعات کمتری را برای آن برگزیده است. 
 
لازم به ذکر است که انتشار یک بنچمارک GFX به معنای معرفی رسمی آن گوشی نخواهد بود و ممکن است در آینده بنچمارک متفاوت دیگری را از این گوشی شاهد باشیم. مایکروسافت بارها به صراحت اعلام کرده که اولین گوشی بالارده ویندوز موبایل 10 را در زمان انتشار نسخه نهایی این ویندوز معرفی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.