رگولاتوری

May 31, 2015
8:26 یکشنبه، 10ام خردادماه 1394
کد خبر: 70631

دبیر شورای عالی فضای مجازی: تعرفه‌های تلفن و موبایل باید در مرکز ملی فضای مجازی تصویب شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: درخواست افزایش تعرفه‌های حوزه ارتباطات باید در کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی بررسی و در صورت تصویب ابلاغ شود.
محمدحسن انتظاری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه رسالت کاری کمیسیون عالی تنظیم مقررات که در مرکز ملی فضای مجازی استقرار دارد در سطح حاکمیتی و قانونگذاری است، اظهار کرد: کلیه مصوبات این کمیسیون بر رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) وزارت ارتباطات حاکم است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سوال که با این وجود که می‌فرمایید کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی بالاتر از رگولاتوری وزارت ارتباطات است، آیا شرکت‌های فعال در حوزه ICT و فضای مجازی مانند مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند درخواست افزایش تعرفه‌های تلفن و خدمات‌شان را به کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی جهت تصویب ارائه دهند؟، گفت: بله دقیقا می‌توانند چنین کاری را انجام دهند.
وی افزود: اصلا کار اینجا همین است؛ بعد از چنین موضوعی به سطح کلان‌تر جهت تبدیل به سیاست شدن پیش می‌رویم.
او خاطر نشان کرد: بعد از تصویب تعرفه‌ها در کمیسیون عالی تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسته به موضوع مورد بحث مصوبات را ابلاغ یا جهت تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی می‌بریم.
انتظاری بار دیگر با تأکید بر اینکه رگولاتوری وزارت ارتباطات باید سیاست‌های حاکم را از کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی بگیرد، تصریح کرد: رویه اشتباه درخواست‌های کنونی برای تغییر در تعرفه‌ها باید اصلاح شود و کمیسیون عالی تنظیم مقررات باید سیاست‌های حاکم را تصویب و ابلاغ کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.