امنیت

فناوری اطلاعات

June 1, 2015
15:06 دوشنبه، 11ام خردادماه 1394
کد خبر: 70673

معاون علمی و فناوری رییس جمهور: توانایی ساخت تولیدات بومی سایبری در کشور را داریم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دستاوردهای صنعت سایبری کشور مورد توجه و امیدوار کننده است و توانایی ساخت تولیدات بومی این حوزه در کشور وجود دارد.
 
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری- سورنا ستاری در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری، حوزه فناوری اطلاعات را از فناوری‌های پیشرفته و راهبردی کشور دانست و افزود: حوزه امنیت اطلاعات و صنعت سایبری جزو صنایع مهم هر کشور است که لازمه توسعه و گسترش آن با توجه بیشتر در قالب حمایت از بخش خصوصی محقق می‌شود.
وی دستاوردهای دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری را امیدوارکننده دانست و گفت: دستاوردهای این نمایشگاه فراتر از حد انتظار بود و امیدواریم با حمایت از شرکت‌های این حوزه در آینده شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در صنعت سایبری کشور باشیم.
ستاری با اعلام آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه سایبری بیان کرد: با پیوستن شرکت‌های بخش خصوصی به جمع شرکت‌های دانش بنیان، حمایت‌ها و تسهیلات پیش‌بینی شده در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شامل این شرکت‌ها خواهد شد.
رییس بنیادملی نخبگان با بیان اهمیت بالای بومی سازی فناوری‌های حوزه سایبری گفت: این حوزه تا حدودی مغفول مانده است و متاسفانه شرکت‌های خارجی در این زمینه بهتر کار کرده‌اند. 
وی گفت: فعالان داخلی دارای قابلیت و توانایی بالایی هستند و می‌توانند با دستیابی به صنعت حوزه سایبری به ساخت و تولید داخلی دست پیدا کنند.
معاون علمی وفناوری رییس جمهوری در دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری که در مرکز ملی فضای مجازی برپا شده، حضور یافت و از شرکت‌های فعال حوزه سایبری کشور دیدن کرد. 
رضا  تقی‌پورعضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی و وزیر سابق ارتباطات نیز از دومین نمایشگاه بومی سایبری که در مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد، بازدید کرد.
وی درباره محصولات عرضه شده در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه مجموعه‌ای از شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان که در عرصه امنیت و به خصوص حوزه زیرساختی که برای کشور موضوع مهمی است، حضور دارند که می‌تواند به طور قطع برای آینده بازار امنیت سایبری کشور توان و قابلیت بالایی را رقم بزند.
تقی‌پور افزود: دستاوردهای این نمایشگاه برای کشورهای مستقلی که می‌خواهند زیر سلطه امنیت ظاهری و درحقیقت ناامنی کشورهای سلطه‌گر قرار نگیرند، می‌تواند راه حل‌های مستقلی باشد تا در کنار سایر زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که استقلال دارند در این زمینه نیز مستقل باشند.
عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: این نمایشگاه و محصولات بومی ارایه شده در آن نشان دهنده این است که در این زمینه شروع و سرعت بسیار خوبی در پیشرفت دارند و با این که در حال حاضر کامل نیست اما پیشرفت چشم‌گیر و رو به تکامل وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.