امنیت

فناوری اطلاعات

June 1, 2015
15:37 دوشنبه، 11ام خردادماه 1394
کد خبر: 70677

افزایش شارژ دروغین!

شخصی که در شبکه اجتماعی با آموزش ترفند افزایش شارژ اقدام به کلاهبرداری می کرد توسط پلیس فتای استان کرمانشاه دستگیر شد. 
 
 
فتا استان کرمانشاه، سرهنگ "علی شفیعی"اظهار داشت:درپی اطلاع واصله ازیک فقره آگهی مبنی افزایش سه برابری شارژ، موضوع  دردستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت. 
وی اظهارداشت: با بررسی دقیق و تحقیقات فنی مشخص شد آگهی مذکورجهت سرقت و کلاهبرداری طراحی شده است. 
رییس پلیس فتا در ادامه گفت: باتوجه به این که امکان سرقت وجود داشت بااقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی متهم مورد شناسایی کارشناسان پلیس قتا قرارگرفت. 
وی تصریح کرد: باشناسایی متهم و هماهنگی مرجع قضائی متهم دستگیرشد.و درهمان بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و اذعان داشت: جهت شوخی وسرگرمی با دوستانم مطلب ذکر شده را در یکی از شبکه های اجتماعی گذاشتم و قصدم کلاهبرداری نیود وفکر نمی کردم افرادی این چنین ساده باشند که این مطلب را جدی بگیرند اما عده ای این شوخی را جدی گرفته و آن را امتحان کردند . 
"شفیعی"درخاتمه گفت: دراین پرونده شاهد بودیم به گفته متهم برای شوخی اینکار را انجام داده است اما همین شوخی تبدیل به یک کلاهبرداری گسترده در سطح اینترنت شده است، لذا توصیه می کنم افراد قبل از هراقدام به عواقب آن فکرکنند و هرآگهی و یا مطلبی که در اینترنت مشاهده می کنند باورنکنند .
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.