تلفن همراه

گوشی

June 1, 2015
18:55 دوشنبه، 11ام خردادماه 1394
کد خبر: 70695

خرید کدام‌یک OPPO R٧ یا OPPO R٧ plus

به نظر می‌رسد شرکت‌های تولید‌کننده گوشی هوشمند به روال دوقلوسازی‌هایشان کماکان ادامه می‌دهند. به عنوان نمونه oppp این‌بار OPPO R٧ و OPPO R٧ plus را با هم معرفی کرده است که انتظار می‌رود معرفی‌های این‌چنینی نشان از تفاوت‌های محسوس داشته باشند. حالا ما به بررسی این دو گوشی می‌پردازیم:
وجوه اشتراک
این دو گوشی هر دو در رده گوشی‌های هوشمند اندرویدی هستند که تحت سیستم‌عامل(Android (۴,۴ با رابط کاربری ColorOS ٢. ١ به کاربران سرویس‌دهی می‌کنند. بدنه هر دو نیز فلزی است که بر زیبایی آنها افزوده است.
تمایزات در زمینه طراحی
باید OPPO R٧ plus بزرگ‌تر از OPPO R٧ و به همین دلیل نیز باید از وزن بیشتری برخوردار باشد. به دلیل ضخامت بالاتر از هفت میلی‌متر، نمی‌توان گفت در رده گوشی‌های باریک باشد؛ اما گوشی OPPO R٧ را می‌توان در فهرست  گوشی‌های باریک روز دنیا مطرح کرد. از نظر وزن هم OPPO R٧ plus سنگین‌تر از OPPO R٧ است. (۱۴۷ گرم در مقابل ۲۰۳ گرم)
در زمینه نمایشگر
در مورد نمایشگر نیز هر دو گوشی تحت فناوری AMOLED دارای نمایشگر‌های مولتی‌تاچ هستند. رزولوشن‌های هر دو برابر بوده و به میزان ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل محاسبه شده است، اما به دلیل تفاوت اندازه نمایشگر‌ها، موجب شده تراکم پیکسلی‌ها تفاوت داشته باشد. هر دو گوشی از سنسورهای مشابه نوری و مجاورتی بهره‌مندند و ویژگی مثبت هر دو نمایشگر، شیشه ضدخش است. نمایشگر OPPO R٧ plus یک نمایشگر شش اینچی است در صورتی که OPPO R٧ دارای نمایشگر پنج اینچی است. با توجه به رزولوشن برابر، گوشی OPPO R٧ plus تراکم پیکسلی کمتری دارد،‌ درنتیجه از نظر دقت رنگ و کیفیت کاربردی، OPPO R٧ در رده بالاتری قرار دارد. تراکم پیکسلی OPPO R٧ به میزان ۴۴۱ پیکسل در اینچ است.
 در زمینه دوربین
از نظر دوربین این دو گوشی تقریبا برابر با هم هستند. هر دو از یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی‌گیر هشت مگاپیکسلی بهره‌مندند. تنها گوشی OPPO R٧ plus دارای فلش دوگانه LED بوده، در صورتی که OPPO R٧ دارای فلش ساده است. محل قرار‌گیری دوربین نیز در دو گوشی متفاوت است.
در زمینه سخت‌افزار و پردازنده
به طور کلی می‌توان گفت این دو گوشی از نظر پردازنده، حافظه رم و پردازنده گرافیکی، کاملا مشابهند. پردازنده این گوشی‌ها یک پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon ۶١۵ ٨٩٣٩ بوده که تحت سیستم ۶۴ بیتی است. پردازنده گرافیکی نیز Adreno ۴٠۵ است. از طرفی میزان حافظه رم برای هر دو گوشی ۳۰۷۲ مگابایت در نظر گرفته شده است (سه گیگابایت) و هر دو دارای حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بوده که می‌توان توسط microSD, microSDHC آن را ارتقا داد.
 در زمینه باتری
باتری هر دو گوشی به طور توکار بوده و قابل جایگزین‌کردن توسط کاربر نیستند. باتری گوشی OPPO R٧ plus به میزان ۴۱۰۰ میلی‌آمپر در ساعت ظرفیت دارد در صورتی که گوشی OPPO R٧ دارای ظرفیت ۲۳۲۰ میلی‌آمپر در ساعت است. به گزارش گویا‌ آی‌تی، در مورد این دو گوشی، تنها موارد یادشده، مورد بررسی قرار گرفته و تفاوت‌ها بیان شده است. این گوشی‌ها از نظر ویژگی‌هایی مثل اتصالات وای‌فای، بلوتوث، سنسورهای داخلی و نرم‌افزارهای کاربردی، کاملا مشابه بوده و به نظر می‌رسد افرادی که به دنبال گوشی بزرگ‌تر یا دوربین با عکس باکیفیت‌تر باشند، از OPPO R٧ plus استقبال کنند. در صورتی که OPPO R٧ در سایر ویژگی‌ها با این گوشی مشابه است و می‌توان گفت تقریبا یکی است. افرادی که روی طول عمر باتری حساسیت دارند، ممکن است ظرفیت چهار هزارتایی گوشی OPPO R٧ plus را نکته مثبت آن نسبت به OPPO R٧ بپندارند، اما باید توجه داشت هرچند ظرفیت بیشتر است، اما نمایشگر به اندازه یک اینچ بزرگ‌تر است و به همین میزان، انرژی بیشتری در شرایط مشابه، با OPPO R٧ مصرف خواهد شد، اما به طور کلی طول عمر باتری OPPO R٧ plus بیشتر خواهد بود، اما نه به تناسب تفاوت ظرفیت باتری‌ها.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.