اپراتورها

باندپهن

تلفن همراه

رگولاتوری

لبه تکنولوژی

June 3, 2015
23:43 چهارشنبه، 13ام خردادماه 1394
کد خبر: 70744

اریکسون آزمایش شبکه 5G در آمریکا و سوئد را آغاز کرد

گوشی‌های هوشمند امروزی مبتنی بر فناوری LTE به گونه‌ای ساخته شده‌اند که سیگنال‌های مخابراتی را در آن واحد فقط از یک واحد دریافت می‌کنند و طی چند سال اخیر از تکنیک‌های فراوان استفاده شده است تا این اطمینان حاصل شود که کاربران حین حرکت می‌توانند سیگنال‌ها را با کیفیت بالا از واحدهای مختلف دریافت کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما از آنجایی که تعداد صاحبان گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 هشت برابر افزایش یابد، فناوری‌های موبایلی امروزی پاسخگوی کیفیت بالای ارتباطات نخواهند بود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این فناوری‌ها قابلیت سازگاری با ترافیک بالای شبکه‌های مخابراتی را نخواهند داشت.

این در حالی است که گفته می‌شود با روی کار آمدن اینترنت اشیا و ارتباط گسترده انواع دستگاه‌های الکترونیکی با اینترنت، این فناوری‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز روزافزون کاربران باشند.

پیش‌بینی شده است نسل بعدی شبکه‌های مخابراتی که با نام 5G شناخته می‌شوند از سال 2020 به صورت گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرند. اما شرکت اریکسون هم‌اکنون در کشورهای سوئد و آمریکا آزمایش‌های گسترده‌ای را روی این شبکه مخابراتی انجام می‌دهد.

آخرین فناوری شرکت اریکسون در حوزه شبکه‌های 5G به گونه‌ای ساخته شده است که احتمال هیچ گونه اختلال در آن وجود ندارد و ارتباطات موبایلی را برای افراد و دستگاه‌ها با ظرفیت بالاتر برقرار می‌کند.

«میشا دولر» مدیر مرکز ارتباطات بی‌سیم و تحقیقات مخابرات(CTR) در دانشگاه لندن گفت: «شبکه‌های موبایلی با سرعت بالا و قابلیت اعتماد می‌توانند نحوه دسترسی کاربران جهانی به اینترنت را تغییر دهند و مهارت‌های جدید در این زمینه ایجاد کند».

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.