تلفن همراه

گوشی

June 4, 2015
8:00 پنجشنبه، 14ام خردادماه 1394
کد خبر: 70747

سامسونگ گوشی تایزنی Z3 را امسال معرفی می‌کند

با توجه به رقابت شدید در دنیای اندروید و رشد شرکت‌های چینی با استراتژی قیمت کمتر و محصولات بهتر، سامسونگ در نظر دارد تا هرچه زودتر محصولاتش را در قالب پلتفرم اختصاصی خود روانه بازار کند تا مزیت رقابتی را در زمینه سیستم عامل برای خود ایجاد کند. از این رو به تازگی خبرهایی از معرفی گوشی تایزنی زد 3 سامسونگ به گوش می‌رسد.
 
سامسونگ بطور واضح اعلام کرده است که سیستم عامل تایزن را معرفی کرده تا آن را بطور کامل به ثمر برساند. در حالی که انتقاداتی به تایزن وارد شده ولی سامسونگ بدون توجه به انتقادات همچنان در حال پافشاری روی این سیستم عامل ساخته‌ی متخصصان خود است. پس از این که شرکت سامسونگ گوشی هوشمند Z1 را با سیستم عامل تایزن به بازار عرضه کرد، این طور شایعه شد که نسخه بعدی با نام Z2 در راه خواهد بود ولی طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده ممکن است سامسونگ زد 2 را فراموش کند و مستقیما زد 3 را به بازار عرضه کند.
 
ظاهرا سامسونگ در نظر دارد تا گوشی هوشمند زد 3 را که نسبت به  زد 1 قدرتمندتر است در نیمه دوم سال میلادی جاری با سیستم عامل تایزن روانه بازار کند. سامسونگ با وجود حرف و حدیث‌های زیادی که پیرامون تایزن در محافل مختلف بوجود آمده از نظرات مختلف مشتریان و تحلیل‌گران گرفته تا مدیر عامل هواوی که اعلام کرده بود تایزن هیچ شانسی برای موفقیت ندارد، در نظر دارد تا راه خود را برای توسعه تایزن ادامه دهد و حالا به نظر می‌رسد تایزن زد 3 در راه بازار است.
 
طبق شایعات این گوشی هوشمند به مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای 64 بیت، نمایشگر 5 اینچ، دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و 2 مگاپیکسلی در جلو و باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.
 
دلیل این که چرا سامسونگ تا این حد بر روی تایزن پافشاری می‌کند به صنعت ابزارهای هوشمند باز می‌گردد. این شرکت در نظر دارد تا پلتفرم اختصاصی خود را داشته باشد و تمامی محصولات خود از جمله تلویزیون‌ها، ساعت‌های هوشمند و در نهایت ابزارهای مربوط به خانه‌های هوشمند را با این پلتفرم اختصاصی به بازار عرضه کند. 
 
هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه زد 3 سامسونگ در دست نیست ولی چیزی که تا این جا مشخص است این است که باید منتظر یک گوشی هوشمند تایزنی دیگر از سامسونگ بمانیم و گویا سامسونگ قصد دارد تا مانند سایر محصولات خود از جمله ساعت‌های هوشمند قدم به قدم تایزن را نیز به تکامل نزدیک‌تر کند. نظر شما چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.