بازی

June 4, 2015
17:19 پنجشنبه، 14ام خردادماه 1394
کد خبر: 70761

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جمع‌آوری گیم‌های خارجی از بازار را تکذیب کرد

 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد: جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای خارجی از بازار ایران، موضوعی است که چندی پیش در رسانه‌ها مطرح شد و نگرانی برخی کاربران بازی‌های رایانه‌های در ایران را به دنبال داشت که ممکن است دیگر نتوانند از بازی‌های روز دنیا استفاده کنند اما این تنها یک برداشت اشتباه از یک خبر است.
 
 
حسن کریمی قدوسی، قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در همین راستا تاکید کرد که قرار نیست بازی‌های رایانه‌ای خارجی از سطح بازار جمع‌آوری شوند.
 
کریمی قدوسی گفت: ساماندهی بازار بازی در ایران به معنای جمع‌آوری بازی‌های خارجی نیست بلکه هدف جمع‌آوری بازی‌هایی است که به‌صورت قاچاق و زیرزمینی در بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه قرار نیست مخاطبان را از دست‌یابی به بازی‌های خارجی محروم کنیم.
 
قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: امروزه تمام کشورها حتی کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی، کنترل کاملی بر روی بازار بازی خود دارند و همین مسئله به آنها کمک کرده تا بتوانند بازاری جهانی و با رعایت کپی‌رایت داشته باشند. اگر بخواهیم روزی در ایران بازاری جهانی داشته باشیم، اولین قدم این است که کنترل کاملی روی بازار داشته و کانال‌های انتشار را قانونی کنیم.
 
به گفته وی در حال حاضر تنها محصولی که بیشترین ضرر را از عرضه قاچاق متحمل می‌شود، بازی‌های رایانه‌ای است و در سال‌های گذشته بازار رسانه‌هایی همچون موسیقی و فیلم به طور نسبی سامان‌دهی شده که این مهم باعث بهبود وضعیت بازار برای فعالان آن عرصه‌ها شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.