فناوری اطلاعات

June 6, 2015
10:59 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70776

رئیس هیات مدیره شرکت همکاران سیستم: با قوانین کهنه نمی‌توان اقتصاد جدید را اداره کرد

رئیس هیات مدیره و بنیانگذار همکاران سیستم به ظرفیت‌های این شرکت برای حضور در بازارهای منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: همکاران سیستم در حال حاضر یک برند معتبر در سطح منطقه است و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه این شرکت را به خوبی می‌شناسند.
 
محمود نظاری، بعد از جلسه مجمع عمومی شرکت همکاران سیستم در جمع خبرنگاران به شرایط اقتصادی پس از رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: ما نگرانی خاصی از بابت حضور شرکت‌های خارجی در بازار ایران نداریم. همکاران سیستم استعداد بالایی برای همکاری‌های بین‌المللی دارد. بدون شک بعد از برطرف شدن تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی به بازار ایران وارد می‌شوند؛ در آن شرایط ما با برخی از آنها همکاری می‌کنیم و با برخی دیگر رقابت.
 
نظاری در ادامه با تاکید بر اینکه «قوانین باید حامی حق تالیف و ایده باشند»، از سازمان‌های رگولاتوری درخواست کرد تا در حمایت از تولیدکنندگان نرم‌افزار، قوانین سختگیرانه‌تری وضع کنند.
 
وی افزود: نبود قوانین حمایت‌کننده و سختگیرانه علاوه بر اینکه شرکت‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند، فرصت همکاری میان شرکت‌های نرم‌افزاری را نیز محدود می‌کند. چراکه شرکت‌های بزرگ، فضا را برای برون‌سپاری بخشی از پروژه‌هایشان به شرکت‌های کوچک فراهم نمی‌بینند.
 
نظاری با بیان این‌که با قوانین کهنه نمی‌توان اقتصاد جدید را اداره کرد افزود: سازمان‌های رگولاتوری لازم است برای توسعه فعالیت شرکت‌های نرم‌افزاری، قوانین جدید و به‌روزی را وضع کنند.
 
افزایش سه برابری فروش «راهکاران سیستم»
 
مهدی امیری، مدیرعامل همکاران سیستم، در جلسه مجمع عمومی این شرکت اعلام کرد: درآمد این شرکت در سال گذشته 35 درصد رشد داشته است. محصول راهکاران با افزایش فروش سه برابری نسبت به سال قبل 40 درصد از فروش سال گذشته همکاران سیستم را به خود اختصاص داده است. راهکاران، ERP شرکت همکاران سیستم است که طی دو سال ابتدای عرضه به بازار توانسته جایگاه خوبی در بین مخاطبان این شرکت پیدا کند.
 
وی افزود: با استقبال بازار از محصولات سپیدار و دشت همکاران سیستم و اضافه شدن 5000 مشتری جدید در این حوزه، فروش این محصولات با رشد 60 درصدی مواجه بوده است.
 
 
موفقیت در اجرای پروژه‌های بزرگ
 
مدیرعامل همکاران سیستم، در گزارش خود به مجمع با اشاره به تمرکز همکاران سیستم بر اجرای پروژه‌های بزرگ گفت: موفقیت همکاران سیستم در اجرای پروژه‌های بزرگ در طی سال‌های گذشته باعث شده که در سال گذشته 25 درصد حجم کسب و کار همکاران سیستم از محل اجرای پروژه‌های بزرگ تامین شود. ارائه راهکارهای نرم‌افزاری به گروه صنعتی بهروز، پتروشیمی فارابی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از جمله پروژه‌های بزرگی است که در سال 1393 توسط شرکت انجام شده است.
 
بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت همکاران سیستم، در حال حاضر نزدیک به نیمی از 500 شرکت برتر کشور و 64 درصد شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه کشور از راهکارهای شرکت همکاران سیستم استفاده می‌کنند.
 
دو برابر شدن سرمایه همکاران سیستم در سه سال آینده
 
مجمع عمومی فوق‌العاده همکاران سیستم، طرح افزایش سرمایه هیات مدیره این شرکت برای سه سال آینده را در جهت توسعه فعالیت‌ها و پاسخگویی به نیازهای بازار تصویب کرد. مطابق این طرح، همکاران سیستم طی سه سال متوالی، سرمایه خود را دو برابر خواهد کرد.
 
سال 94، سال موفقیت‌های گسترده‌تر همکاران سیستم
 
طبق گزارش هیات مدیره همکاران سیستم به مجمع، ادامه تمرکز این شرکت بر اجرای پروژه‌های بزرگ و به کارگیری تکنولوژی‌های جدید در پیاده‌سازی راهکارها، اهداف عمده همکاران سیستم در سال جاری است.
 
«ارتقای سیستم‌های مشتریان به محصول جدید راهکاران»، «توسعه فروش این محصول به تناسب 50 درصد کل فروش گروه»، «برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های صادراتی در کشورهای همسایه» و «ایجاد آمادگی‌های بیش‌تر برای همکاری با شرکت‌های بزرگ جهانی» از جمله دیگر اهداف همکاران سیستم در سال 1394 است.
 
مدیرعامل همکاران سیستم همچنین در جمع خبرنگاران گفت: سال 1394 برای این شرکت، سال سرنوشت‌سازی است. ما قصدداریم در سال 1400 به یک برند برتر منطقه‌ای تبدیل شده باشیم و برای رسیدن به این چشم‌انداز، فعالیت‌های اجرایی‌مان را از سال جاری شروع کرده‌ایم. به همین دلیل امسال برای همکاران سیستم، سالی حساس و ویژه است.
 
مهدی انصاریان، عضو هیات مدیره همکاران سیستم نیز با اشاره به محصولات و بازارهای جدید این شرکت گفت: همکاران سیستم در حال آماده‌سازی محصولات جدیدی برای شرکت‌های فعال در صنایع دارویی، غذایی و آشامیدنی است. چراکه بر اساس پیش‌بینی‌ها، این صنایع در سال‌های آینده با سرعت بیشتری رشد می‌کنند.
 
تحقق سود بیش از پیش‌بینی اولیه
 
همکاران سیستم در مجمع عمومی خود که سه شنبه هفته گذشته در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد، برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1393 از تحقق سود، بیش از پیش‌بینی اولیه خبر داد.
 
در این جلسه توزیع 40 تومان سود نقدی و حدود 33 تومان سهام جایزه از محل افزایش سرمایه به ازای هر سهم، به تصویب رسید. مجمع عمومی همکاران سیستم با حضور 14.91 درصد از سهامداران، نمایندگان سازمان بورس و مؤسسه حسابرسی بیات رایان برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.