اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 6, 2015
11:01 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70777

آقای وزیر اینترنت واقعا ارزان است؟

همزمان با فرارسیدن عید بزرگ شعبان پیام تبریکی از سوی مقام عالی وزارت ارتباطات برای کاربران فضای مجازی صادر شده است.
 
 
کاربران و دوستان وزیر در شبکه‌ اجتماعی نیز ضمن تبریک متقابل و آرزوی ظهور به برخی دغدغه‌های اساسی خود در حوزه اینترنت و ICT پرداخته‌اند تا شاید به واسطه این اعیاد، شخص وزیر ارتباطات درصدد رفع مشکلات برآید.
برخی درخواست‌ها و دغدغه‌ها به شرح زیر است:
• من الان حدود 10 ماه تو گیلان زندگی میکنم حدودن 8 ماه پیش درخواست 1 خط ثابت دادیم بهمون نمیدن من همون موقع رفتم اینترنت وایرلس گرفتم که البته خیلی پهنای باندش کمه؛ بعد میگن از تهران برید تو شهر‌های دیگه زندگی کنید.
• در هر صورت اینجا شاید تنها جایی باشه که ما می‌تونیم خیلی صریح انتقادامونو بکنیم و این امید و داریم که حداقل آقای واعظی این انتقادامونو به گوش اون مسئولین فیلترچی برسونه….ولی خدا کنه این شبکه ملی اطلاعات واقعا زود راه‌اندازی بشه که دیگه ناچار نباشیم برای داشتن یه نت خوب این در و اون در بزنیم…خدا کنه کاربریش هم جوری باشه که بدرد ما بخوره.
• یه سوال داشتم، این قیمت اینترنت که انقدر بالاست، برای این که کاربران اینترنت رو کم کنید یا کاربران رو مجبور کنید که کمتر از اینترنت استفاده کنن، شایدم وارد کننده های اینترنت با این پول های اضافه دارن هر روز پولدار تر میشن و ماشین و خونه جدید می خرن و سفرهای خارجی میرن، این کارشون دزدی حساب میشه، دزدی تو فرهنگ لغت دوستان چی معنی شده دقیقا.
• قیمت بالا و محدودیت دولتی اینترنت که قشنگ راجع به ما صدق میکنه…
• با آغاز پروژه آمریکا به نام (اوترنت) و قرار گرفتن مجموعه‌ای از ماهواره‌ها در جو و فضای کره زمین و آغاز پروژه اینترنت رایگان جهانی، ایرانیان می‌توانند با روشن کردن وای فای تلفن همراه خود امواج اینترنت را از ماهواره دریافت نمایند و از اینترنت رایگان و بدون محدودید جهانی لذت ببرند.
• آقای وزیر شما تو زیر مجموعتون آدمایی که به شما اطلاعات غلط بدن زیاد دارید مراقب باشید. چه جور چند هفته پیش به شما گفته شده که مشکل پینگ حل شده ولی الان کماکان این مشکل پا برجاست من از تو پلی استیشن استور یه صفحه رو 5 دقیقه صبر کردم باز نکرد. تو بازی هم که مشکل از وقفه حادتر شده دیگه تلپورت میشیم اینطرف اونطرف از یه جا غیب میشی جای دیگه ظاهر …
• پینگ شدیدا بالاست!
• آقای وزیر شما حدودن 20 روز پیش گفته بودید مشکل یو دی پی حل شده ولی هنوزم مشکل پا برجاست 195 هم پاسخگوی خوبی نیست .. به همین دلیل ما اینجا پیغام میذاریم.
• آقای وزیر هنوزم مشکل بازی‌های آنلاین پابرجاست به شکلی که 2 دقیقه شدید وقفه داریم و همینجور از عید تا امروز. خیلی سایت‌ها هم به اشتباه فیلتر شدن هنوزم فیلتر هستن. خیلی از سایت‌های خارجی بسیار کند باز میشن خواهشا پیگیری کنید.
• هنوزم یک نفر رضایتمند از وضعیت اینترنت دیده نشده .. شما دیدی جناب وزیر ؟؟.. البته همه میدونیم این نارضایتیها بخاطر سیاستهای غلط سالین قبل هستش و امیدواریم که جناب واعظی یه حرکتی انجام بدن عکس حرکت نفرات قبلی در جهت بهبود وضعیت اینترنت کشور از جمله اختصاصی شدن پهنای باند برای کاربر خانگی با قیمتی معادل روز دنیا..
• اینترنت را ارزان کنید.
• فردا جناب وزیر از کاربرا دلگیر میشن که چرا از الفاظ رکیک استفاده میکنن. جناب واعظی رکیک تر از این هست که کسی دستش تو جیب شما باشه و از شما دزدی کنه و منت هم سرت بزاره؟؟ چرا شما از این دزدی ها و بی خردی ها دلگیر نمیشید. چرا با دزدان همراه میشید. باور کنید حرص و دردی که تو دل ماها هست با کلمه دیگه ای قابل ابراز و بیان نیست.
وزیر تنها در ارتباط با سوال فردی که درخواست رسیدگی به شکایتش را داشت، پاسخی به شرح زیر گفته است:
"با سلام، دوست عزیز و دوستان گرامی باید به اطلاع برسانم که سامانه‌های مراکز یا سازمان‌هایی که برای درج شکایات مربوط به خدمات ارایه شده راه‌اندازی می‌شود تمام تلاش خود را در جهت احقاق حقوق مصرف کننده انجام می‌دهد ولی در صورتی این اتفاق می‌افتد که این موضوع بر مبنای قانون باشد یا حداقل خلاف قانون ارایه خدمات نباشد.
در واقع سامانه 195 نیز تا جاییکه امکان آن باشد تلاش می‌کند تا نارضایتی کاربران و مشترکان عزیز را از یک یا چند نوع خدماتی را که با اختلال خاصی دریافت می‌کنند رفع نماید.
اما اگر در مواردی شکایت شما از یک شرکت یا اپراتور مبنای قانونی نداشته باشد نمی‌تواند صرف تماس شما با سامانه حق را به مصرف کنندگان عزیز دهد. هدف در این سامانه مطالعه و بررسی شکایات شما و احقاق حقوقی است که به صورت قانونی حق شما بوده و یک شرکت یا اپراتور نتوانست آن نوع خدمات را به صورت کامل و بر مبنای تعهدش ارایه نماید.
ما باید درخواستهای‌مان را بر مبنای تعهدات طرف مقابل تنظیم نماییم نه آنچه که به عنوان ایده‌آل ذهنی ماست یا شاید در شرکتی دیگر و حتی در کشوری دیگر ارایه می‌شود. پس تنها تماس با سامانه به معنی رسیدن به یک خواسته شما نیست بلکه ضمن مطالعه و بررسی جوانب مختلف و بر مبنای تعهدات دو طرف این سامانه تصمیم‌گیری می‌کند."
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.