امنیت

بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 6, 2015
11:04 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70779

بانک اطلاعات کارمندان دولت فدرال آمریکا هک شد

هکرها به رایانه های دولت آمریکا که در بردارنده اطلاعات شخصی ۴ میلیون کارمند فعلی و سابق دولت فدرال است نفوذ کردند.
 
مقامات آمریکایی روز پنجشنبه گفتند، هکرها به رایانه های دولت آمریکا  که احتمالا در بردارنده اطلاعات شخصی 4 میلیون کارمند فعلی و سابق فدرال است نفوذ کرده اند و ماموران تحقیق در حال بررسی هستند که آیا هکرها از چین این عملیات را انجام داده اند یا نه.
ماموران تحقیق سایبری این نفوذ را به سرقت های قبلی از اسناد و مدارک درمانی شرکت آنتم، دومین شرکت بزرگ بیمه درمانی آمریکا و پرمرا  بلو کراس، یک شرکت خدمات درمانی ربط می دهند.
گفته می شود که این یکی از بزرگترین نفوذها به بانک اطلاعاتی کارمندان دولت آمریکا بوده است.
یک منبع آگاه در این باره گفت، اعتقاد بر این است که یک «نهاد یا دولت خارجی»  پشت این حمله سایبری قرار دارد. مقامات در حال بررسی ارتباط احتمالی این حمله با چینی ها هستند.
سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفت، اتهام زنی های مبتنی بر حدس و گمان غیرمسئولانه و غیرسازنده است. وی افزود، ردیابی اقدامات هکرها در آنسوی مرزها کاری دشوار است.
اف بی آی اعلام کرده، در حال بررسی موضوع است و قصد دارد افراد مسئول این حمله را شناسایی کند.
چند ایالت آمریکا قبلا تحقیقات در مورد حمله به شرکت آنتم در ماه فوریه را آغاز کرده اند. به گفته یک شخص نزدیک به موضوع، ارتباط احتمالی این حمله به چین در حال بررسی است.
جان هولت کویستف از مسئولان شرکت آی سایت پارتنرز در دالاس گفت، حمله اخیر به بانک اطلاعات کارمندان فدرال و حمله های قبلی به شرکت های آنتم و پرمرا بلوک راس کار هکرهای جاسوسی بوده که از سوی یک دولت فعالیت می کردند، و کار شبکه های تبهکار سایبری نبوده است.
نهادهای مسئول، اعلام نکرده اند که دقیقا چه نوع اطلاعاتی در معرض دسترسی هکرها قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.