رگولاتوری

June 6, 2015
17:30 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70817

داشتن ۴۰ خط برای هر مشترک مجاز است

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، «حداکثر سقف واگذاری سیم‌کارت فعال به مشترکان حقیقی ۱۰ عدد است» و در عمل این طور معنا می‏شود که «بدون نگرانی از قطع سیم‌کارت، داشتن تا ۴۰ سیم‌کارت برای هر مشترک موبایل مجاز است». 
طرح ساماندهی سیم‌کارت‏های تلفن همراه مدتی است توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شده است. طبق اعلام کمیسیون تنظیم مقررات قرار بود در مرحله نهایی این طرح، خطوط افرادی که بیش از 10 سیم‌کارت به نام آنها ثبت شده است، در صورت عدم تعیین تکلیف و انتخاب از سوی دارنده سیم‌کارت، قطع شود. وزارت ارتباطات اعلام کرد: مشترکان دارای بیش از 10سیم‌کارت تا پایان خرداد ۹۴ فرصت دارند، به امور مشترکان اپراتور خود مراجعه کنند و درصورت عدم مراجعه، تمامی سیم‌کارت‏های این افراد از ابتدای تیرماه قطع می‏شود. طبق آنچه از سوی مسوولان و رسانه‏ ها اعلام شده، بارها بر عبارت «10 سیم‌کارت به نام هر نفر» تاکید شده است؛ این امر بسیاری از مشترکان تلفن همراه را به اشتباه انداخته و اکنون تصور اغلب مشترکان این است که حداکثر 10 سیم‌کارت باید به نام آنها ثبت شده باشد. اپراتورهای تلفن همراه اعلام کردند از آنجا که به پایگاه داده اپراتورهای دیگر دسترسی ندارند، در نتیجه از تعداد سیم‌کارت‏هایی که در شبکه آنها به نام یک فرد به ثبت رسیده نیز اطلاعی ندارند؛ بنابراین ملاک عمل این است که هر مشترک در شبکه هر یک از اپراتورها بیش از 10 سیم‌کارت نداشته باشد. اکنون با احتساب سه اپراتور سراسری و اپراتور نیمه‌خاموش تالیا هر مشترک تلفن‏ همراه می‏تواند 40 سیم‌کارت داشته باشد؛ با این شرایط به نظر نمی‏رسد مشترکان عادی از هر اپراتور بیش از 10 سیم‌کارت داشته باشند و در نتیجه لازم نیست نگران این موضوع باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.