اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 6, 2015
18:56 شنبه، 16ام خردادماه 1394
کد خبر: 70826

T-Mobile و Dish Networks برای ادغام با یکدیگر مذاکره می کنند

دو مدیرعامل بزرگ آمریکا مذاکرات برای ادغام T-Mobile با Dish Networks، تامین کننده تلویزیون ماهواره ای را آغاز کردند.
انجام این معامله بین دومین تامین کننده تلویزیون ماهواره ای آمریکا و چهارمین اپراتور بزرگ تلفن همراه آن منجر به ترکیب ۳۹ میلیون مشترک T-Mobile با ۱۳٫۸ میلیون مشترک تلویزیون ماهواره ای و ۵۹۱ هزار کاربر اینترنت خواهد شد.
براساس گزارش منتشر شده از سوی وال استریت ژونال، مذاکرات درحال انجام است و به نظر می رسد جان لگر، مدیرعامل T-Mobile به عنوان مدیرعامل شرکت جدید فعالیت کند و چارلی ارگن، مدیرعامل Dish Networks نقش ریاست هیات مدیره این شرکت را برعهده بگیرد.
مهمترین نکاتی که مذاکره بر سر آن ادامه دارد، مربوط به قیمت پرداختی و ترکیب سهامداری است. تاکنون بسیاری از موضوعات ادغام شرکت ها بر سر تقسیم شغل مدیرعامل به شکست منجر شده است بنابراین حل این موضوع در ابتدا و سپس پرداختن به موضوعات مالی آن شانس موفقیت ادغام این دو شرکت را افزایش می دهد.
برخی مذاکران را در مراحل اولیه توصف می کنند و معتقدند ممکن است این توافق به مرحله نهایی شدن نرسند.
Dish از باندهای فرکانسی رادیویی زیادی برخوردار است و مدت زمان زیادی به دنبال ورود به بازار تلفن همراه بود است درحالی که T-Mobile آمریکا نیز زمان های زیادی به دنبال باند فرکانس برای ارایه سرویس های باندپهن بوده است.
Dish در سال ۲۰۱۳ برای خرید اپراتور Sprint تلاش کرد اما در نهایت توسط Softbank ژاپن شکست خورد.
به نظر می رسد ادغام T-Mobile و Dish از ارزشی حدود ۶۵ میلیارد دلار برخوردار باشد و هر دو شرکت نیمی از سهام آن را در اختیا رداشته باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.