اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 7, 2015
8:24 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70831

پژوهشگران از طریق وای فای، یک مچبند سلامتی را شارژ کردند

انتقال الکتریسیته به صورت بیسیم در ظاهر بسیار خطرناک به نظر می رسد اما توانایی انجام این کار می تواند دنیای اینترنت اشیاء را متحول نماید. پژوهشگران دانشکاه واشنگتن موفق شدند یک دستبند دنبال کننده تناسب اندام JawBone UP24 را با استفاده از وای فای شارژ نمایند.
 
 
آنها دریافتند که وای فای معمولی به اندازه کافی قوی هست که بتوان برای شارژ دستگاه های کوچک از آن بهره گرفت منتها برای این کار لازم است که انرژی در قالب جریان های ضعیف منتقل شود. به همین منظور آنها سیگنال های ارسالی را با «نویز» همراه کردند تا بی آنکه در فرایند انتقال داده اختلالی به وجود آید، برق را در سطحی پایدار نگه دارند.
 
 
این گروه از پژوهشگران با استفاده از تکنیکی تحت عنوان PoWi-Fi یک دوربین مراقبتی کم مصرف و حسگر حرارتی را از فاصله ۶ متری آنتن وای فای روشن کردند.
 
این تیم در جریان آزمایشات خود دریافتند که با اضافه کردن باتری های قابل شارژ می توانند همان دوربین را از مسافت هفت متری هم (حتی از آن سوی یک دیوار آجری) روشن کنند.
 
آنها در مرحله بعد، تجهیزات خود را در شش خانه مختلف مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که روترهای بهینه سازی شده هیچ اثری بر نرخ انتقال داده ها در واقعیت ندارند و سرانجام هم یک پایشگر سلامتی  JawBone UP24 را از طریق PoWi-Fi آن هم ظرف تنها دو دقیقه و نیم تا ۴۱ درصد شارژ کردند.
 
 
این فناوری هنوز هم روزهای نخست خود را سپری می کند و برای عملیاتی سازی آن لازم است که تست های بیشتری انجام بگیرند. اما اگر تا به حال مجبور به تعویض باتری در یک دوربین وایرلس یا حسگر آب و هوا شده باشید قطعا به پتانسیل های بالای این دستگاه پی برده اید.
 
چنانچه امکانی فراهم گردد که بتوانید آن دستگاه ها را طریق از یک روتر معمولی وای فای شارژ کنید، عملیاتی سازی ایده اینترنت اشیاء هم ارزان تر تمام می شود و هم کارایی بیشتری خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.