رگولاتوری

June 7, 2015
13:06 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70845

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای: ارائه اظهارنامه مالیاتی برای صنف فناوری اطلاعات الزامی شد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از اجرای قانون ارائه اظهارنامه مالیاتی صنف فناوری اطلاعات خبر داد وگفت: تمامی اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای موظفند ازابتدای سال ۹۴ اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.
ناصرعلی سعادت هفته گذشته با حکم رئیس جمهور ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور را برای ۳ سال آینده عهده دار شد.
 
وی در مراسم معارفه و نشست خبری با خبرنگاران، صدور حکم ریاست سازمان نظام صنفی رایانه ای توسط رئیس جمهور در موعد مقرر و بدون کمترین تاخیری را نشان از توجه دولت به موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان و برنامه های خود برای ریاست این سازمان را در ۳ سال آینده تشریح کرد.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای بازگشت به اجرای قوانین مصوب حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط با این صنف را از جمله مهمترین برنامه های خود برشمرد و گفت: باید قوانینی که در گذشته در این حوزه تصویب شده به اجرا درآید.
 
سعادت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسنامه و قوانین مربوط به سازمان نظام صنفی رایانه ای از ساماندهی کمیسیون های کشوری و استانی این سازمان خبر داد.
 
وی برگزاری منسجم نمایشگاه الکامپ، نظارت بر عملکرد صنف فناوری اطلاعات و داشتن کرسی رسمی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را از جمله دغدغه های نظام صنفی رایانه ای برشمرد.
 
انسجام صنف IT برای برگزاری الکامپ ۲۱
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به موضوع برگزاری نمایشگاه الکامپ به عنوان بزرگترین رویداد منطقه ای و بین المللی کشور در حوزه فناوری اطلاعات و وجود مناقشات برای برگزاری این نمایشگاه، خواستار انسجام صنف IT برای برپایی شایسته الکامپ ۲۱ شد.
 
سعادت با بیان اینکه در ۲۰ دوره برگزاری الکامپ این نمایشگاه همیشه محل اغتشاش و مناقشه اصناف مرتبط با فناوری اطلاعات بود و این نمایشگاه به دلیل نداشتن متولی نتیجه مطلوبی برای صنعت فناوری اطلاعات نداشت خاطرنشان کرد: تکلیف الکامپ باید به صورت قانونی و براساس سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی حل شود.
 
وی با اشاره به موضوع ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تله کام که از سوی معاون وزیر ارتباطات مطرح شده است نیز گفت: این موضوع در درازمدت برنامه خوبی به نظر می رسد اما برای سال جاری کاری ناشدنی است.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با تاکید بر اینکه نمایشگاه تله کام همه ساله بدون دغدغه  و مشکل در حال برگزاری است و نباید برای آن دردسر جدید درست کرد افزود: تا زمانی که ظرفیتهای ادغام دو نمایشگاه ایجاد نشده و از نظر متراژ و ظرفیت دو نمایشگاه متفاوت هستند نمی توان به ادغام این دو نمایشگاه فکر کرد.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه الکامپ نیازمند دبیرخانه دائمی، وبسایت رسمی و متولی منظم برای برقراری ارتباط با کشورهای خارجی و مهمانهای بین المللی است اضافه کرد: امیدواریم با تعامل میان دولت و بخش خصوصی فناوری اطلاعات مشکل چندین ساله الکامپ بهبود یابد.
 
ارائه اظهارنامه مالیاتی برای صنف فناوری اطلاعات الزامی شد
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای از اجرای قانون در مورد ارائه اظهارنامه مالیاتی صنف فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: تمامی اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای موظف هستند از ابتدای سال ۹۴ اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.
 
وی این الزام را در جهت برآورد حجم اشتغال، میزان درآمد و میزان مالیات این صنف مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: با اظهارنامه مالیاتی می توان برآوردی از وضعیت فناوری اطلاعات کشور، فعالیت بخش خصوصی و سهم ICT از GDP به دست آورد و تا پایان سال ۹۴ منبع آماری خوبی در این حوزه خواهیم داشت.
 
خواسته ۱۰ ساله صنف فناوری برای داشتن کرسی در رگولاتوری
 
سعادت همچنین خواستار داشتن کرسی رسمی و مستقل سازمان نظام صنفی رایانه ای در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیری و قانونگذاری در این بخش شد و گفت: ۱۰ سال است که این سازمان این خواسته را مطرح کرده است اما تاکنون موفق نشده کرسی رسمی و حق رای در این کمیسیون داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اگرچه صنف رایانه در تمامی تصمیم گیری های کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دولت یازدهم مشارکت دارد اما داشتن صندلی و حق رای در این کمیسیون باید رسمی شود؛ در این رابطه خواسته خود را به صورت رسمی و طی نامه ای به وزارت ارتباطات منعکس کرده ایم.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای همچنین خواستار داشتن کرسی رسمی بخش خصوصی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی شد و گفت: این موضوع را با دبیر این شورا نیز مطرح کرده ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.