تبلت

تلفن همراه

June 7, 2015
13:41 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70846

اپل و شواهد تازه ای مبنی بر توسعه یک قلم هوشمند برای آیپد

شواهد تازه ای مبنی بر توسعه ی یک قلم هوشمند یا استایلوس از سوی اپل منتشر گشته و این امر را کاملا مشخص می نماید که شرکت ساکن کوپرتینو واقعا در حال آماده سازی یک قلم هوشمند است.
 
کمپانی یاد شده به تازگی یکی از پتنت های خود را بروز رسانی نموده؛ پتنتی که در آن ذکر گشته «بخش هایی» می توانند به شکل مغناطیسی به آیپد متصل گردند.
 
در پتنت یاد شده، ذکر شده که بخش های مختلفی می توانند به شکل مغناطیسی به آیپد متصل شوند؛‌ب خش هایی نظیر استایلوس، نگه دارنده ی قلم، کیبورد، دوربین، دستگاه مخصوص خواندن کارت های اعتباری و همچنین دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات. لازم به ذکر است که پتنت مورد بحث، ابتدا در فوریه سال ۲۰۱۴ به ثبت رسیده است.
 
اپل البته همواره پتنت هایش را به محصولات نهایی راه نمی دهد، اما این بار برای توسعه یک قلم هوشمند، تصمیم خود را گرفته. ایده ای که استیو جابز به شکل مشخص از آن متنفر بود. او برای اولین بار در کنفرانس سال ۲۰۰۷ تنفرش را از قلم های هوشمند ابراز کرد: «چه کسی یک استایلوس می خواهد؟ باید به سختی آنها را از موبایل جدا کنید، دوباره سر جایشان برگردانید، گاهی گمشان می کنید؛ هیچکس از استایلوس استفاده نمی کند.» وی همچنین به والتر آیزاکسون، نویسنده ی زندگی نامه اش گفت: «صرفا کافیست که به سراغ ایده ی استفاده از استایلوس بروید تا کارتان تمام شود.»
 
اپل اما اکنون دو پتنت جامع برای استفاده از قلم هوشمند در محصولاتش دارد؛ حقیقت امر نیز این است که استایلوس برای گرافیست ها و همچنین افرادی که آیپد را برای مقاصد کاری استفاده می کنند، بسیار کارا خواهد بود. از طرف دیگر همکاری شرکت مورد بحث با IBM را نیز باید در نظر داشت که باعث توسعه و تولید اپلیکیشن های سازمانی زیادی برای آیپد خواهد شد.
 
جدید ترین پتنت اپل البته به نوعی گویای این مطلب است که استایلوس آیپد، درون خود دستگاه جای نگرفته و به عبارتی، به بدنه ی آن متصل می گردد. بر اساس تصویر ذیل، گمانه زنی می شود که اپل در کنار قلم هوشمند، در حال توسعه یک نگه دارنده ی مغناطیسی برای قلم هوشمند خود است.
                   
در پتنت یاد شده همچنین ذکر گشته که آیپد می تواند اتصال نگه دارنده و قلم را به بدنه ی خود حس می کند. از طرف دیگر در این تصویر، دستگاه خواندن اطلاعات کارت های اعتباری را مشاهده می کنید که به شکل مغناطیسی به بدنه ی آیپد متصل گشته.
 
 
 
همانگونه که گفتیم این پتنت در فوریه سال گذشته به ثبت رسیده اما در سه ماهه ابتدایی سال جاری بروز رسانی شده؛ باید منتظر بود و دید فرداشب مدیران کمپانی یاد شده در خصوص آیپد و استفاده از قلم هوشمند در آن چیزی برای گفتن دارند یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.