سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 7, 2015
15:58 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70859

صفحه‌کلید Moky یک تاچ‌پد مخفی دارد

صفحه‌کلید جدیدی در وبسایت ایندیگوگو معرفی شده که یک تاچ‌پد مخفی در خود دارد و می‌تواند فرامین حرکتی انگشتان شما را درک کرده و آنها را اجرا کند.
 
بخش بزرگی از فضای صفحه کلید لپ‌تاپ‌های امروزی را تاچ‌پد به خود اختصاص داده است. ولی آیا وقت آن نرسیده که از شر این فضای بزرگ راحت شویم؟ شاید جواب این پرسش در پروژه Moky نهفته باشد.
 
 
به تازگی کمپین یک کیبورد هوشمند در وبسایت «ایندیگوگو» به راه افتاده که دارای یک تاچ‌پد داخلی با پشتیبانی از فرامین حرکتی (Gesture) است. با استفاده از این کیبود بلوتوثی قابل‌شارژ می‌توان بدون استفاده از تاچ‌پد یا ماوس جداگانه به اجرای کارهای مدنظر خود در کامپیوتر یا دستگاه‌های بلوتوثی پرداخت.
 
 
تاچ‌پد استثنایی این کیبورد در زیر دکمه‌ها قرار نگرفته، بلکه در بالای آن‌ها جای تعبیه شده است. Moky در واقع سنسورهای مادون قرمزی در گوشه‌های خود دارد که می‌تواند یک میدان مجازی تاچ‌پد را ایجاد کند. به محض فعال‌سازی، کیبورد محل قرارگیری و حرکت انگشتان دست شما را متوجه می‌شود و فرمان مدنظر شما مانند بالا و پایین شدن در یک صفحه (Scrolling) و یا زوم در یک تصویر را اجرا می‌کند. این سنسورها حتی می‌توانند ضربات کوچک انگشتان دست شما را به عنوان کلیک ماوس تفسیر کنند.
 
سازندگان کره‌ای Moky می‌گویند که در حال کار بر روی یک نسخه اولیه یا پروتوتایپ آن هستند و محصول نهایی دارای ضخامتی تنها 8 میلی‌متری خواهد بود.
 
این پروژه در حال حاضر کمپین جمع‌آوری کمک مالی خود را در ایندیگوگو سپری می‌کند و در زمانی کم توانسته هدف اولیه 30 هزار دلاری خود را رد کند و به 61 هزار دلار برسد. اولین سفارشات Moky طبق برنامه در اکتبر امسال تحویل پشتیبانان پروژه داده خواهد شد. 
 
این کیبورد قابلیت هماهنگی با دستگاه‌های ویندوز، مک و اندرویدی را دارد. برای آشنایی بیشتر با Moky ویدیوی تبلیغاتی آن را از این لینک مشاهده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.