اپراتورها

June 7, 2015
18:29 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70873

اقدام غیرهوشمندانه درسیستم هوشمند مخابرات; مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان: از مردم عذرخواهی می کنم

قطع ناگهانی و خارج از عرف تلفن شمار زیادی از مشترکان تلفن ثابت در مشهد و دیگر شهرهای استان که از پنج شنبه هفته قبل آغاز شده بود، روز گذشته گلایه تعداد زیادی از شهروندان را به دنبال داشت؛ گلایه ای که این بار علاوه بر هم استانی ها، دلخوری شمار زیادی از مدیران دستگاه ها، نهادها و سازمان های استانی را نیز با خود به همراه داشت.
 
به گزارش خراسان، با اینکه در قبوض این دوره تلفن ثابت، مهلت پرداخت 23 خرداد ذکر شده است، اما شمار زیادی از شهروندان مشهدی و جمعی از اهالی دیگر شهرهای استان در تماس با روزنامه خراسان از قطع بدون اطلاع و خارج از ضابطه تلفن های ثابت خود گلایه داشتند. روز گذشته علاوه بر تماس های مکرر مشهدی ها و هم استانی ها، شمار زیادی از شهروندان نیز قبض به دست به دفتر روزنامه آمدند تا از این ماجرا گلایه کنند.
 
چرا اطلاع رسانی نکردند
«عباسی» شهروندی است که در یکی از مراکز پیشخوان تلفن همراه در بولوار سازمان آب، به شدت از اوضاع گلایه دارد و می گوید: به کارهای عجیب و غریب مخابرات عادت داریم اما لااقل اگر از قبل اعلام می کردند که این دوره زودتر از موعد تلفن ها را قطع می کنیم، زودتر قبض تلفن را پرداخت می کردیم و در این چند روز تعطیلی تلفن منزلمان قطع نمی شد.یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این دفتر پیشخوان هم در حالی که هنوز مبهوت این اقدام است، می گوید: آقا از مهلت پرداخت هنوز 7 روز مانده، اما مانده ام چرا زودتر از موعد تلفن ما را قطع کرده اند؟ قبض تلفن منزل من هنوز نیم ساعت نیست که به دستم رسیده…
 
هیچ کس پاسخگو نیست
خانم میانسالی هم به این گلایه ها این گونه می افزاید: من امروز به هر جا که بگویید زنگ زدم، به امور مشترکین، واحد آبونمان، روابط عمومی مخابرات و حتی با 117، اما هیچ فایده ای نداشت. وی می افزاید: به من گفتند برو مرکز مخابرات احمدآباد، اما آنجا هم هیچ کدام از مدیران پاسخگو نبودند.اما پاسخ های یکی از متصدیان این دفتر نیز شنیدنی است. او می گوید: ما خودمان هم تازه متوجه شده ایم که مخابرات با محاسبه میانگین دوره قبل اقدام به قطع تلفن مشترکانی کرده که کارکرد تلفنشان از این میانگین بیشتر بوده است!
برای اطلاع از گلایه مراجعه کنندگان دیگر دفاتر پیشخوان، به خیابان فلسطین و یکی دیگر از این دفاتر می رویم. جواد قوام زاده در پاسخ به علت حضورش، در حالی که قبض تلفن ثابتش را نشان می دهد می گوید: قبض دوره قبل را هم با خودم آورده ام اما سوالی که دارم این است که چرا وقتی اوضاع مالی مخابرات خوب بود و ما قبوضمان را به موقع پرداخت می کردیم خبری از تشویق نبود اما حالا زودتر از موعد تلفن را قطع می کنند.
 
نارضایتی مردم تایباد
کلثومیان خبرنگار خراسان از تایباد نیز گزارش داد روز گذشته جمعی از مشترکان تلفن های ثابت در این شهر با قطعی تلفن های خود بدون اطلاع رسانی قبلی مواجه شدند که این مسئله باعث نارضایتی مردم شد. این در حالی است که علاوه بر تلفن مشترکان عادی بعضی از تلفن های ادارات و بانک های شهرستان نیز قطع شده است. رئیس کمیته امداد تایباد که تلفن های محل کارش قطع و روند کاری این اداره با مشکل مواجه شده است نیز به خبرنگار خراسان گفت: متأسفانه بدون اطلاع قبلی و با وجود این که برای پرداخت قبض تلفن هنوز مهلت بوده است و از طرفی بدهی هم نداشته ایم ولی تلفن های اداره را قطع کرده اند.«التفاتی» افزود: برای پرداخت قبض تلفن تا ۲۰خرداد مهلت داریم ولی روز ۱۶خرداد مخابرات اقدام به قطع تلفن ها کرده اند و توجیه شان این است که کمیته امداد و بانک ها جزو مشترکان عادی و غیردولتی هستند.مسئول روابط عمومی مخابرات تایباد نیز در پاسخ به خراسان گفت: قطعی تلفن ها از طریق استان صورت گرفته و شهرستان در جریان نبوده است، این کار باعث شده تماس های زیادی داشته باشیم که به مشترکان اعلام کرده ایم اگر قبض میان دوره خود را پرداخت کنند تلفن شان وصل می شود. یک کارمند مطلع در مخابرات تایباد هم گفت: برای هر مشترک سقف اعتبار مصرف تعریف شده و اگر از این مبلغ بیشتر مکالمه صورت بگیرد تلفن شان قطع می شود و این موضوع از طریق مخابرات استان به مشترکان اطلاع رسانی شده است.
 
اشتباه سیستم هوشمند
و بالاخره اینکه مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما درباره علت قطع بی خبر و خارج از قاعده تلفن تعداد زیادی از مشترکان در استان می گوید: از 10 ماه قبل یک سیستم هوشمند برای نظارت بر مبلغ کار کرد 2 میلیون و 200 هزار مشترک تلفن ثابت در استان نصب و راه اندازی کردیم اما این سیستم در تعطیلات آخر هفته گذشته دچار اختلالات نرم افزاری شد که حاصل کار قطع تلفن تعدادی از مشترکان بود.ملک جعفریان ادامه می دهد: عملکرد این سیستم را اصلاح کرده ایم و تلفن تعدادی از مشترکان وصل شده است و تا عصر روز شنبه تلفن دیگر مشترکان هم وصل خواهد شد.وی با عذرخواهی از همه مشترکانی که با این مشکل مواجه شده اند، می افزاید: تلاش می کنیم مشابه این اتفاق را در سیستم مخابرات نداشته باشیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.