بازی

فناوری اطلاعات

June 8, 2015
13:17 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70891

پژوهش در هنر-صنعت بازی‌های رایانه‌ای جان می‌گیرد؛ تشکیل مدیریت پژوهش در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

واحد پژوهشی هنر-صنعت بازی‌های رایانه‌ای، با مدیریت «سید محمدعلی سیدحسینی» مدیر سابق سازمان اسرا، در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شد.
 
واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که تحت نام DIREC فعالیت خواهد کرد، تخصصی‌ترین واحد تحقیقاتی صنعت بازی‌های دیجیتال در کشور است که در راستای اساس‌نامه‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شده است.
 
محمدعلی سیدحسینی به برنامه‌های مهم امسال این واحد اشاره کرد و گفت: قصد داریم اوایل سال آینده کتاب سال صنعت بازی‌های دیجیتال برای سال 94 را تهیه و منتشر کنیم. این کتاب مبتنی بر تحلیل داده‌هایی است که امسال از حوزه‌های تولید، نشر و مصرف‌کنندگان جمع‌آوری می‌شود. هم‌چنین در نظر داریم پایگاه داده‌‌ای جامع و علمی در زمینه بازی‌های دیجیتال راه‌اندازی کرده و به رایگان در پایگاه اینترنتی این واحد در اختیار علاقه‌مندان بگذاریم.
 
سیدحسینی درباره چشم‌انداز این واحد گفت: در افق 10 ساله‌، این واحد به موسسه‌ای دانش‌بنیان با اعتبار جهانی تبدیل خواهد شد و به استخراج، تبیین و تحلیل داده‌ها در سطح ملی و بین‌المللی از صنعت بازی‌های دیجیتال خواهد پرداخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.