تلفن همراه

گوشی

June 8, 2015
20:10 دوشنبه، 18ام خردادماه 1394
کد خبر: 70905

Better Re؛ از باتری‌های کهنه‌ی تلفن‌همراه‌تان دوباره استفاده کنید

سایت «کیک استارتر» دنبال ایده‌های نو و کاربردی است تا از آن‌ها حمایت کند. ‌اخیرا یکی از اعضای این سایت ایده‌ای جالب مطرح کرده است؛ ایده‌ای که با استفاده از آن باتری‌های تلفن‌همراه دیگر دور ریخته نمی‌شوند.
 
کیک استارتر Better Re برای استفاده از باتری‌های کهنه‌ی تلفن‌همراه راهی جدید ‌پیشنهاد می‌کند. به‌طور معمول‌ دو سال پس از استفاده از باتری‌های تلفن‌های همراه‌مان، آن‌ها ‌را دور می‌اندازیم؛ ساز و کاری که منجر به تولید حجم‌ عظیمی از زباله ‌می‌شود. این باتری‌ها باید بازیافت شوند؛ بازیافتی زمان‌بر و هزینه‌بر که در آن باتری‌ها خرد می‌شوند. ولی از هشتاد درصد ظرفیت همین باتری‌های دورانداخته شده‌ می‌توان استفاده کرد؛ پس چرا از آن‌ها به‌عنوان منبع تغذیه‌ی ثانویه‌ برای تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها استفاده نکنیم؟
 
ایده‌ای که Better Re پیشنهاد می‌دهد، ساده است. با پرداخت 55 دلار، می‌توان مجموعه‌ای شامل یک محفظه، یک باتری کهنه و یک کابل USB تهیه کرد تا به‌عنوان پاوربانک مورد استفاده قرار گیرد. باید در نظر داشت که تلفن‌های هوشمند جدیدی که باتری‌شان را نمی‌توان از گوشی جدا کرد ، برای این ایده تهدید به حساب می‌آیند.
به گفته‌ی شرکت «اینلایتن» (Enlighten)، طراح این ایده ، این مساله می‌‌تواند با طراحی و ساخت باتری‌های خود شرکت حل شود. شاید اگر این شرکت نوپا بتواند راهی برای فشرده‌سازی باتری‌ها پیدا کند، پاوربانک‌های بهتری تولید شود.
هدف این شرکت از حضور در کیک استارتر جمع‌آوری پنجاه ‌هزار دلار بود؛ ولی در حال حاضر بیش از پنجاه و چهار هزار دلار برای این ایده‌ جمع‌آوری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.