اپلیکیشن

تلفن همراه

June 9, 2015
10:06 سه شنبه، 19ام خردادماه 1394
کد خبر: 70946

با WWDC: نسخه نهم iOS یک اپلیکیشن مخفی و ویژه مدیریت فایل های iCloud دارد

اپل در پلتفرم موبایلی خود یعنی iOS همیشه بر این دیدگاه تاکید داشته که امور مرتبط به مدیریت فایل ها بدون کمترین دخالت کاربر و در پشت صحنه اتفاق بیافتند.
 
اما به نظر می آید برند ساکن کوپرتینو عاقبت در نهمین نسخه از سیستم عامل مورد بحث قدری دیدگاه یاد شده را مورد تجدید نظر قرار داده و سرانجام امتیازی را برای کسانی که تمایل دارند خودشان با فایل ها و فولدرهای مرتبط به یک پلتفرم کار کنند قائل شده است.
 
 
در همین رابطه دو سایت ۹to5Mac و همچنین MacRumors‌ گزارش کرده اند در iOS 9 یک اپلیکیشن غیر پیش فرض با عنوان iCloud Drive وجود دارد که کاربران را قادر می سازد با امکاناتی مشابه آنچه از طریق وب یا فایندر کامپیوترهای مک در اختیارشان قرار گرفته، فایل های خود در اشتراک آی کلاود را نیز مدیریت نمایند.
 
همانطوری که ذکر گشت اپ مذکور به صورت پیش فرض فعال نیست و برای حضورش در هوم اسکرین لازم است به سراغ Settings رفته و گزینه ی مرتبط به آن در این قسمت را فعال نمایید که البته همین موضوع نشان می دهد اپل کماکان بر دیدگاه های پیشین اش اصرار دارد و به این زودی شاهد افزوده شدن قابلیت مدیریت ساده تر و عمومی تر فایل ها به iOS نخواهیم بود.
 
ناگفته نماند اپ مذکور علی رغم همگی کم و کاست هایی که دارد استفاده از خدمات iCloud را بسیار ساده تر می کند و به افراد تجربه کاربری مشابه استفاده از سرویس هایی همانند دراپ باکس و ابزارهای مدیریت فایل سنتی را عرضه می نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.