سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 9, 2015
11:30 سه شنبه، 19ام خردادماه 1394
کد خبر: 70950

هاب USB-C مخصوص مک‌بوک‌های 12 اینچی

ماه گذشته خبری در مورد طراحی یک کابل به نام «هاب پلاس» (Hub+) منتشر شده بود که مناسب برای دستگاه‌هایی مجهز به درگاه USB نوع C مانند مک بوک 12 اینچی اپل با صفحه رتینا بود که تنها یک درگاه ورودی دارند.
 
ایده‌ی طراحی این محصول به این صورت است که یک هاب به درگاهUSB  نوع C متصل شده و از این طریق می‌توان لوازم جانبی بیشتری را به لپ‌تاپ متصل کرد. کاربران بسیاری نسبت به این ایده، تمایل نشان داده‌اند. همچنین وب‌سایت  «کیک استارتر» (Kickstarter) توانسته است در حدود 700 هزار دلار پول برای اجرای پروژه به دست آورد و ازآنجا که هنوز 7 روز زمان برای جمع‌آوری پول بیشتر وجود دارد، جای تعجبی ندارد اگر رقم 700 هزار دلار را رد کند.
 
علت جذابیت این ایده این است که راه حل ایده آلی برای کاربران محصولات اپل در کمبود درگاه است. این محصول دارای سه درگاه USB نوع A، دو درگاه USB نوع B، یک پورت اتصال به نمایشگر و یک درگاه کارت حافظه است. به علاوه که می‌تواند به‌عنوان یک باتری خارجی برای تلفن هوشمند هم استفاده شود. لازم به ذکر است، باتری درون هاب پلاس، تنها 400 میلی‌آمپر ظرفیت دارد. اما این مقدار برای مواقع ضروری کافی به نظر می‌رسد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.