اپلیکیشن

تلفن همراه

June 10, 2015
15:38 چهارشنبه، 20ام خردادماه 1394
کد خبر: 70965

مسابقات اپلیکیشن نویسی اندروید برگزار می شود

نخستین مسابقات اپلیکیشن نویسی تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید، با هدف توسعه نرم افزارهای کاربردی فارسی در دانشگاه تهران برگزار می شود.
مسابقات برنامه نویسی اندروید – apptalent – با هدف توسعه اپلیکیشن های کاربردی فارسی و تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت در این عرصه چهارم تیرماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود.
 
حمایت از اقشار دانشگاهی برای ورود به حوزه برنامه نویسی، شناسایی نیازهای جامعه و ارائه اپلیکیشن های موبایل برای برآورده کردن این نیازها، ایجاد بستری برای خدمات فرهنگی و شناسایی متخصصان این حوزه از دیگر اهداف برپایی این مسابقات است که با حمایت دانشگاه تهران و یکی از اپراتورهای تلفن همراه برگزار می شود.
 
مسابقات اپلیکیشن نویسی در۴ بخش نرم افزارهای آزاد، پیام رسانها، تجارت موبایل و ایده ها تعریف شده است به نحوی که در بخش آزاد، اپلیکیشن های خلاقانه و کاربردی که نیازهای جامعه را شناسایی کرده اند با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ در بخش برنامه های پیام رسان نیز برنامه هایی که با توجه به فرهنگ ایرانی طراحی شده و جایگزین مناسبی برای نمونه های خارجی باشد مدنظر است.
 
همچنین در بخش تجارت موبایل، اپلیکیشن هایی که با هدف تسهیل انواع مبادلات وتراکنش های شخصی و یا مربوط به کسب و کار باشد در مسابقه شرکت داده می شود و در بخش ایده ها نیز ایده های نوآورانه که قابلیت تجاری سازی و اجرا بر روی نرم افزارهای تلفن همراه را داشته باشد مورد رقابت قرار خواهد گرفت.
 
میزان نوآوری، کارایی برنامه و تحوه پیاده سازی و کیفیت و جذابیت محصول و در نهایت قابلیت تجاری سازی از جمله معیارهای داوری برنامه ها خواهد بود.
 
بهنام برنا دبیر اجرایی این مسابقات، با اشاره به کمبود اپلیکیشن های فارسی در محیط مجازی، گفت: جوانان ایرانی استعدادهای درخشانی در زمینه برنامه نویسی دارند و به همین دلیل هدف اصلی ما از برگزاری مسابقات اپ تلنت، زمینه ای فراهم شود تا با هم اندیشی و تعامل بیشتر، برنامه نویسان بتوانند ایده های خود را عملی ساخته و مورد حمایت قرار گیرند.
 
وی گفت: تیم برگزارکننده مسابقه، به دنبال تشکیل اجتماعی از توسعه دهندگان است که فرآیند تعامل و همکاریهای آینده اپلیکیشن نویسان را با توسعه دهندگان فراهم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.