اپراتورها

تبلت

تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

June 10, 2015
18:32 چهارشنبه، 20ام خردادماه 1394
کد خبر: 70977

70 درصد مردم جهان در سال 2020 گوشی هوشمند دارند

آخرین نسخه از گزارش سالانه Ericsson Mobility Report روز جاری منتشر شد و شرکت سوئدی اریکسون در آن نشان داد فناوری‌های موبایلی چگونه تا سال 2020 متحول می‌شوند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش گفته شد تعداد مشترکان تلفن‌همراه تا سال 2020 میلادی با رشد دو برابری نسبت به این روزها از 6.1 میلیارد نفر هم فراتر می‌رود. در آن سال بیش از 70 درصد مردم جهان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و 90 درصد مردم تحت پوشش شبکه‌های پهن‌باند موبایلی قرار خواهند داشت.

در این گزارش به بازارهای نوظهور و افزایش تعداد دستگاه‌های الکترونیکی به ازای هر یک کاربر اشاره شد. طی سال 2020 در کشورهای درحال توسعه تعداد مشترکان تلفن همراه همچنان سیر صعودی را دنبال خواهد کرد و گوشی هوشمند به ابزار کاربردی‌تر تبدیل خواهد شد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در سال 2020 میلادی 80 درصد کاربران جدید گوشی‌های هوشمند در مناطق آسیا پسیفیک، خاورمیانه و آفریقا سکونت خواهند داشت.

همچنین پیش‌بینی شده است در سال 2020 میزان داده‌های منتقل شده مبتنی بر گوشی‌های هوشمند 10 برابر افزایش یابد و 80 درصد ترافیک شبکه موبایلی جهان مختص گوشی‌های هوشمند باشد.

هم‌اکنون در آمریکای شمالی به‌ازای هر دستگاه گوشی هوشمند در هر ماه 2.4 گیگابایت داده مصرف می‌شود که پیش‌بینی شده است این رقم در سال 2020 از 14 گیگابایت هم فراتر رود.

شرکت اریکسون همچنین پیش‌بینی کرده است که در سال 2020 میلادی بیش از 26 میلیارد دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرند و طی دو سال بعد از آن رقم مذکور به 50 میلیارد عدد برسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.