رگولاتوری

June 10, 2015
19:40 چهارشنبه، 20ام خردادماه 1394
کد خبر: 70979

مخابرات باید 7هزارمیلیارد تومان صرف بازسازی شبکه‌های خود کند

telecom 3.jpg
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شرکت مخابرات ایران باید بیش از 7 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند تا شبکه های خود را بازسازی و بروز کند.
 
برات قنبری روزچهارشنبه درحاشیه سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور در جمع خبرنگاران افزود: انتظار داریم شرکت مخابرات به سرمایه گذاری ها روی آورد. در آخرین جلسه که با معاون اول رییس جمهور داشتیم تلاش شد برای بازسازی شبکه حداقل 2 میلیارد دلار از صندوق شبکه ملی برای شرکت مخابرات ایران تامین اعتبار شود .
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر شرکت ملی مخابرات ایران به روز نباشد ما همه برنامه های توسعه مان معطل خواهد شد. بحث وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات نزاع نیست و شرکت مخابرات بازیکن اصلی ماست و این دو مجموعه لازم و ملزوم همدیگر هستند. 
 
قنبری ادامه داد: متاسفانه در شیوه واگذاری شرکت مخابرات انحصاراتی ایجاد شد که این موضوع خودش مانع گسترش بخش خصوصی واقعی در کشور است و وزارتخانه هم نمی تواند روی گسترش بخش حصوصی حساس نباشد.
در آخرین جلسه که با معاون اول رییس جمهور داشتیم تلاش شد برای بازسازی شبکه حداقل 2 میلیارد دلار از صندوق شبکه ملی برای شرکت مخابرات ایران تامین اعتبار شود .
برات قنبری
قنبری با اشاره به اینکه طبق قوانین کشور زیرساخت های ارتباطی در اختیار دولت است و ما اجازه نداریم به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: تکمیل شبکه های فیبرنوری، شبکه های دسترسی اصلی توسط دولت انجام می شود و اگر ما نتوانیم این ظرفیت ها را ایجاد کنیم اپراتورها هم نمی توانند توسعه پیدا کنند.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و تکمیل زیرساخت ها و تکمیل پهن باند کشور را از مهمترین اولویت های این مجموعه اعلام کرد.
 
وی با اشاره به اینکه امسال حدود 4 هزار 500 میلیارد تومان درآمد پیش بینی کردیم ، گفت: دولت همه درآمدهایی را که وارد خزانه می شود به ما تخصیص نمی دهد اما با تعامل خوبی با سازمان مدیریت داریم سعی می کنیم بموقع برای آنها درآمدسازی کنیم و انها هم بموقع بودجه امسال را به ما اختصاص دهند.
 
وی گفت: در بودجه سال قبل 2 هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی شد که موفق شدیم حدود 2 هزار میلیارد تومان از خزانه بگیریم و بیشتر این مبلغ سرمایه گذاری روی زیرساخت ها شده است.
 
قنبری ادامه داد: ما در دولت یازدهم سعی کردیم از محل درآمدهایی که به خزانه واریز می کنیم برای سرمایه گذاری در زیرساخت های شبکه ارتباطی کشور سرمایه گذاری کنیم و مجوز قانونی این کار را دریافت کردیم.
 
قنبری بیان کرد: بی تردید هرکاری که بخواهیم انجام دهیم اگر مراکز علمی ماپیشتاز و جلوتر از جامعه نباشد در آن کار موفق نخواهیم شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.