تلفن همراه

گوشی

June 11, 2015
9:21 پنجشنبه، 21ام خردادماه 1394
کد خبر: 70993

دوربین جلویی آیفون بعدی به شکل قابل توجهی ارتقا خواهد یافت

به نظر می رسد اپل می خواهد دوربین جلویی آیفون های بعدی را متحول کرده و از طریق آنها هوادارن تصاویر و ویدئوهای سلفی را مجذوب خود نماید.
 
در همین راستا توسعه دهنده ای به نام “حمزه سود” گزارش کرده کدهای موجود در نسخه ی بتای iOS 9 حکایت از تلفن هوشمند یا تبلتی در آینده دارند که دوربین جلویی آن به یک فلش LED در کنار خودش مجهز شده و می تواند ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰P و یا اسلوموشن هایی با رزولوشن ۷۲۰p و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه تهیه کند.
 
تمامی قابلیت هایی که سود به آنها اشاره نموده هم اکنون در دوربین پشتی آیفون موجود هستند؛ ولی این روزها بر خلاف گذشته و به لطف محبوبیت تصاویر سلفی دوربین جلویی موبایل ها نقشی بسیار پر رنگ پیدا کرده و دور از ذهن نیست که کمپانی ساکن کوپرتینو تصمیم گرفته باشد تمرکز خود را بر روی این بخش از اسمارت فونش قرار دهد. ضمن اینکه چنین ارتقایی برای بسیاری از کاربران نیز هیجان انگیز خواهد بود.
 
ناگفته نماند اطلاعات به بیرون درز یافته متضمن هیچ چیز نیستند و هنوز قطعیتی در مورد ارتقای دوربین جلویی نسل آتی آیفون و یا مجهز شدنش به فلش LED وجود ندارد.
 
دو سال پیش “حمزه سود” از میان کدهای iOS متوجه شده بود اپل قصد دارد در موبایل های بعدی خود از سنسور اثر انگشت استفاده نماید و تنها دو ماه بعد کمپانی مذکور برای اولین بار تاچ آیدی را در آیفون ۵ اس رونمایی کرد.
 
تقریباً در همان زمان سود عنوان نموده بود برخی از کدهای پلتفرم موبایلی برند ساکن کوپرتینو به تکنولوژی فیلمبرداری اسلوموشن اشاره دارند که در عین ناباوری این قابلیت نیز در دوربین اصلی آیفون ۵ اس وجود داشت. لذا فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم اینبار هم پیش بینی ها درست از آب در می آیند یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.