تلفن همراه

گوشی

June 13, 2015
9:06 شنبه، 23ام خردادماه 1394
کد خبر: 71016

آیا اپل قصد تولید یک آیفون بدون حاشیه را دارد؟

براساس اعلام زنجیره تامین قطعات اپل، این غول فناوری مهاجرت از تکنولوژی in-cell به شیشه روی شیشه و یا on-cell را در آیفون جدید خود بررسی می کند.
 
هر یک از این تکنیک ها به شرکت مورد بحث امکان خواهند داد تا نسخه های بدون حاشیه ای از تلفن هوشمند محبوبش را تولید کند. مشکل استفاده از فناوری in-cell آن است که در اطراف لبه های نمایشگر، به فرامین تاچ پاسخ نمی دهدو همین مساله شرکت ها را بر آن داشته تا بدنبال جایگزینی برای آن باشند.
 
 
منابع نزدیک به زنجیره تامین اپل می گویند که این شرکت در تلاش است تا موبایلی را با استفاده از فناوری شیشه روی شیشه بسازد و آنطور که این منابع اعلام کرده اند ضخامت آن نیز به اندازه آیفون فعلی خواهد بود که از فناوری  in-cell بهره می برد.
 
همانطور که احتمالا می دانید، تکنولوژی in-cell تولید نمایشگرهای با رزلوشن ۴K برای اپل دشوار می کند. براساس گزارش منتشر شده، TPK استفاده از فناوری شیشه روی شیشه را آغاز کرده اما نمایشگرهایی که فعلا می تواند تولید کند ضخامتی کمتر از ۸٫۵ میلیمتر ندارند.
 
TPK باور دارد که می تواند این ضخامت را به ۷٫۱ میلیمتر تقلیل دهد که این رقم نیز دقیقا با قطر iPhone 6 Plus برابری می کند و همین مساله شایعات در مورد تولید یک آیفون بدون حاشیه را تقویت می کند.
 
هنوز مشخص نیست که آیا اهالی کوپرتینو می توانند تغییرات مورد نظرشان را به موقع در نمایشگر آیفون جدید ایجاد کنند و آن را به مدل امسال بیافزایند یا تغییر یاد شده به مدل های سال ۲۰۱۶ یا بعد از آناضافه خواهد شد.
 
اپل و برخی از تامین کنندگان آن، هم اکنون روی دیگر تکنولوژی های جدیدی کار می کنند که امید دارند به تولید نمایشگرهای پاسخگوتر بیانجامد و امکان ساخت تلفن های هوشمند بدون حاشیه را برای آنها فراهم نماید.
 
چنین نمایشگرهایی به اپل امکان می دهد که با کاربردی کردن نمایشگر موبایل های تولیدی خود، توانمندی های تازه ای را به آنها بیافزاید. ناگفته نماند که شرکت های دیگری نظیر ZTE نیز محصولاتی تقریبا بدون حاشیه را تولید کرده اند که به کاربران امکان می دهند با سوایپ کردن کناره های نمایشگر، برخی کارکردهای خاص موبایل خود را کنترل نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.