سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 13, 2015
12:15 شنبه، 23ام خردادماه 1394
کد خبر: 71024

اپل پس از خرید Beats، برخی از فعالیت های سخت افزاری این شرکت را متوقف کرده است

وب سایت Variety گزارش می دهد که Beats، پیش از خریده شدنش توسط اپل، برنامه های جالبی در سر می پرورانده. این کمپانی تمایل داشته خانه های کاربرانی که از سرویس استریم موسیقی اش استفاده می کنند را پر از اسپیکرهای وایرلس و بی سیم نماید؛ اسپیکرهای با کیفیتی که به شکل مستقیم به سرویس موسیقی آنلاین Beats متصل می گشتند.
هنوز مشخص نیست که توسط اپل از این ایده جلوگیری به عمل آمده یا خود مدیران اصلی شرکت یاد شده از اهداف خود کناره گرفته اند. گفته می شود که Beats در سال گذشته قصد داشته تا اسپیکرهای بزرگ و بی سیمی را برای قرارگیری در اتاق پذیرایی و نوع کوچک تر آنها را نیز برای آشپزخانه و همچنین اتاق خواب طراحی نماید.
 
در صورتی که این طرح اجرا می شد، از طرفی ارزش سهام Beats بالاتر می رفت و از سوی دیگر نیز این کمپانی به رقابت مستقیم با کمپانی Sonos (که در امر ساخت اسپیکرهای بی سیم به شهرت خوبی دست یافته) مشغول می شد؛ شرکتی که در سال جاری انتظار می رود بتواند به فروشی یک میلیارد دلاری دست پیدا کند. [از طرف دیگر اکنون سامسونگ و برخی دیگر از رقبا نیز به ساخت چنین محصولاتی علاقه مند شده اند.]
 
Variety همچنین گزارش می دهد که اسپیکرهای مورد بحث ساخته شده توسط Beats، دارای اتصالات بلوتوث، وای-فای و همچنین NFC بوده اند اما این شرکت به شدت با مشکل تولید آنها رو به رو بوده است. منبع یاد شده می گوید که شرکت مذکور تمایل داشته تا چیپ های وایرلس اسپیکرها را از ابتدا خودش طراحی نماید و در این راه، با مشکلات فراوانی رو به رو گشته. از طرف دیگر گفته شده که چنین اسپیکرهایی قرار بوده تا با مبلغی حدود ۷۵۰ دلار به فروش برسند اما در جلسه ای میان مدیران اپل و Beats، تصمیم بر این شده که فعلا پروژه ی مذکور به دست فراموشی سپرده شود.
 
آنچه روشن است، اینکه اپل به طور کلی Beats را برای سرویس استریم موسیقی اش خریداری کرده و هنوز مشخص نیست چه برنامه ای برای سخت افزار این شرکت دارد. در هر صورت، به نظر می رسد اکنون و تحت نظارت اپل، کمپانی یاد شده می تواند همین پروژه را به شکلی موفقیت آمیز تر در آینده ارائه دهد.
 
 
 
بیشتر بخوانید : https://digiato.com/article/2015/06/13/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%be%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-beats%d8%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%ae%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%ae%d8%aa/#ixzz3cvsp8qnD
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.